Brno - Trochu jiné Události připravuje na tento pátek brněnská Redakce zpravodajství. Události v regionech budou v režii několika česko-slovenských dokumentaristů, kteří se pokusí zpracovat zpravodajská témata po svém. Erika Hníková se pokusí do zpravodajského příspěvku vnést hravost.
Erika Hníková chce do zpráv vnést hravost
Jediná žena ze šestice dokumentaristů zatím nemá konkrétní představu, jaké téma bude v pátek pro Události v regionech zpracovávat. Toho, že vše od scénáře po realizaci vznikne během několika hodin, se ale nebojí. Těší se na to, že si přidělené téma bude moci natočit podle svého: „Je to pro mě režisérská výzva a zároveň bych ráda, aby se v mém příspěvku objevila hravost,“ prozrazuje dokumentaristka.
Jí samotné ve zpravodajství chybí sledování kauz v delším časovém úseku a výraznější redaktorské osobnosti. „Někdy jsou zprávy příliš sterilní, beznázorové, ale to ty naše páteční naštěstí být nemusí. Doufám, že v mém tématu se mi mimo informace podaří natočit i nadčasovost,“ uzavírá Erika Hníková.
Kromě Eriky Hníkové se na pátečním vysílání budou podílet další dokumentaristé – vedle Jana Gogoly ml. a Martina Marečka také vít Klusák, Peter Kerekes a Robert Kirchhoff.
Erika Hníková
Dokumentaristka Erika Hníková vystudovala dokumentární tvorbu na pražské FAMU. Už během studií byly její snímky několikrát oceněny. V roce 2001 dostala Čestné uznání na Ekofilmu a Cenu nadání Josefa a Marie Hlávkových za Čtyři kroky dvojpůlka, její absolventský film Ženy pro měny zaznamenal úspěch i v kinech.
Před dvěma lety zaujal její film Nesvatbov, v němž mapuje pokus starosty slovenské vesnice Zemplínske Hámre dát dohromady místní třicátníky. Vesnice pomalu vymírá a starosta, generál ve výslužbě, se s tím snaží bojovat všemi možnými prostředky. Výběrem tématu režisérka navázala na předchozí snímky Ženy pro měny a Sejdeme se v eurocampu. Vloni se vydala na cestu do Afghánistánu po stopách české pomoci. Diváci ve snímku Tři dary zjišťují, jaký význam může pro místní rodinu mít hejno slepic, tkalcovský stav a včelí roje.