ŘSD začalo stavět druhou část obchvatu Chrudimi. Hotovo mát být v roce 2021

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zahájilo ve středu výstavbu druhé části obchvatu Chrudimi. Silnice obejde město na východě a vyústí až za Slatiňany. Stavba bude stát 442 milionů korun bez DPH. Ve srovnání s první částí obchvatu však bude podle ŘSD výrazně jednodušší. Celý obchvat Chrudimi má být kompletní do konce roku 2021.

ŘSD zahájilo stavbu druhé části obchvatu Chrudimi

Zdroj: ČTK Autor: Josef Vostárek

„Stavba je určitě snazší, není tu tak dlouhá estakáda, jako byla u první stavby. Je to navazující úsek, který jde polem a já si myslím, že pro zhotovitele je to krásná stavba,“ uvedl ředitel pardubické správy ŘSD Bohumil Vebr.

Druhá část obchvatu bude pokračovat západně od obce Vlčnov, po náspu projde mezi obcí Orel a Slatiňany, kde překříží stávající silnici II/358 a železniční trať Pardubice – Havlíčkův Brod. Trasa se poté stočí k jihu a u části Slatiňan Kunčí se napojí na silnici I/37 u Návesního rybníka.

/*json*/{"map":{"lat":49.93957324720873,"lng":15.801502192822245,"zoom":13,"mapTypeId":"roadmap"},"markers":[],"polylines":[],"circles":[],"polygons":[],"rectangles":[]}/*json*/

Obchvat kříží Vlčnovský a Slatiňanský potok, z převážné části povede přes zemědělsky obdělávané území. Na 4,6 kilometru dlouhé druhé části obchvatu budou čtyři křižovatky a sedm mostů, součástí jsou i protihluková opatření. Podle Vebra po trase v současnosti jezdí kolem 20 tisíc vozidel denně.

První část obchvatu Chrudimi uvedlo ŘSD do provozu v roce 2015. Ve směru od Pardubic až po křižovatku se silnicí I/17 na Vysoké Mýto. Odtud se pak ale tranzitní doprava vrací na městský okruh.