Dalších osm nových autobusů Solaris Urbino v pondělí převzal Dopravní podnik města Olomouce (DPMO). Podle mluvčí DPMO Martiny Krčové se jedná o poslední část tříletého kontraktu na nákup 26 autobusů Solaris Urbino za 156,5 milionu korun.
„Autobusy budou postupně nasazovány na všechny autobusové linky DPMO. Stejně jako v předchozích dodávkách se jedná o vozidla IV. generace splňující emisní normu Euro 6,“ uvedla Krčová.
V předchozích dvou letech bylo do Olomouce dodáno 18 autobusů, a to osm kloubových vozidel Solaris Urbino 18, devět autobusů Solaris Urbino 12 a jeden menší autobus Solaris Urbino 8,6.
Po nynějším dodání třetí várky nových vozidel začne DPMO vyřazovat ze svého vozového parku první nízkopodlažní autobusy Solaris Urbino 12, které pořídil v roce 2003. Průměrné stáří autobusů DPMO bude po dodávce nových autobusů a vyřazení osmi starších vozidel 7,74 roku.
MHD modernizují průběžně
Olomoucký dopravní podnik investuje do modernizace vozového parku průběžně, loni na jaře vyřadil z provozu poslední letité autobusy Karosa. Díky novým autobusům se Olomouc loni stala největším městem, v jehož ulicích jezdí jen nízkopodlažní autobusy MHD.
„Dle koncepce obnovy vozového parku autobusů připravujeme další nákup vozidel v roce 2020. Letos bude ještě DPMO dodán elektrobus značky SOR,“ podotkla Krčová.
DPMO, jehož stoprocentním vlastníkem je město, ročně v tramvajích a autobusech přepraví na 55 milionů lidí. Na konci loňského roku měl 78 autobusů a 69 tramvají. Od května zde rovněž začala jezdit nová tramvajová linka s označením U. Propojuje přitom konečné zastávky Neředín a Nová Ulice.
DPMO letos obměňuje i tramvajový vozový park. V červnu byly do Olomouce dodány dvě modernizované tramvaje Vario LFR.S za zhruba 37,5 milionu korun (bez DPH) a do konce října bude dodáno osm tramvají typu EVO v hodnotě zhruba 175 milionů korun (bez DPH). „Na tato tramvajová vozidla byla získána dotace z fondů EU ve výši 85 procent,“ dodala Krčová.








