Nejnebezpečnější silnice je R7 u Makotřas

Praha – Nejnebezpečnější silniční úsek první třídy v Česku není ledajaký, je to dokonce rychlostní silnice, která vede kolem středočeské obce Makotřasy na Kladensku. Zjistila to pojišťovna Allianz, která zmapovala nejrizikovější lokality v Česku z hlediska bezpečnosti silničního provozu. Do výzkumu zahrnula počet nehod, které se v jednotlivých místech staly, okolnosti, při kterých auta havarovala, i jejich následky – především úmrtí a těžká zranění. Pojišťovna se zaměřla na události v letech 2008 až 2010. Kromě R7 u Makotřas jsou mezi dvaceti nejnebezpečnějšími úseky ještě tři další středočeské.

Nebezpečné úseky sledovala pojišťovna také z hlediska jejich konstrukce, R7 tak označila za nejnebezpečnější, přestože se na některých místech stalo ještě více nehod včetně těch smrtelných. Právě u Makotřas je však podle Tomáše Vysoudila z Allianz nebezpečná překážka, do které ve sledovaném období narazilo pět aut.

Během sledovaného období se u Makotřas staly dvě smrtelné nehody, při dalších haváriích se zranilo čtrnáct lidí, šest z nich těžce. Celkem se v úseku stalo 208 nehod, u kterých zasahovala policie. Všechny nehody se staly ve dne, často k nim však přispěla námraza, na niž řidiči však řidiči nedbali a v pozvolna se stáčejícím úseku havarovali.

Druhý nejnebezpečnější úsek je podle statistiky na silnici I/27 u Švihova na Klatovsku v Plzeňském kraji. Při 243 haváriích, které se v něm ve sledovaném období staly, zahynuli tři lidé a sedm dalších utrpělo zranění. Velmi nebezpečno je také na silnici I/50 v úseku u Starých Hutí na Uherskohradišťsku ve Zlínském kraji, kde zahynuli rovněž tři lidé a pět jich utrpělo zranění, když se v letech 2008 až 2010 stalo 356 dopravních nehod.

Nejvíce nebezpečných úseků státních silnic je podle statistiky Allianz ve Středočeském kraji, kromě R7 u Makotřas je to také silnice I/16 v oblasti u mimoúrovňové křižovatky u Nové Vsi na Mělnicku, další úsek silnice R7 na obchvatu Slaného a soutický úsek dálnice D1. Na tři nebezpečné lokality poukázal výzkum v Plzeňském a také Olomouckém kraji. Nejvíce úseků, které patří mezi dvacet kritických míst, je potom součástí mostecko-plzeňsko-klatovsko-železnorudské silnice I/27 (Plasy, Švihov, Klatovy).

„Přestože jde povšechně o velmi rozdílné oblasti i nehody, z celkových čísel je možné identifikovat několik obecnějších závěrů i specifik pro jednotlivá místa,“ uvedl člen správní rady pojišťovny Tomáš Vysoudil. Podle něho se většina z nehod stala přes den na suché vozovce a karambol zavinil řidič, který nebyl pod vlivem alkoholu.

Nejnebezpečnější úseky českých státních silnic

  1. R7 Makotřasy (Středočeský) – 208 nehod, 2 úmrtí, 14 zranění
  2. I/27 Švihov (Plzeňský) – 247 nehod, 3 úmrtí, 7 zranění
  3. I/50 Staré Hutě (Zlínský) – 356 nehod, 3 úmrtí, 5 zranění
  4. I/47 Lipník nad Bečvou (Olomoucký) – 355 nehod, bez úmrtí, 20 zranění
  5. I/47 Bezměrov (Zlínský) – 265 nehod, bez úmrtí, 18 zranění
  6. I/16 Nová Ves (Středočeský) – 305 nehod, 2 úmrtí, 12 zranění
  7. I/11 Třebechovice pod Orebem (Královéhradecký) – 105 nehod, bez úmrtí, 8 zranění
  8. I/43 Černá Hora (Jihomoravský) – 204 nehod, 4 úmrtí, 11 zranění
  9. R7 Slaný (Středočeský) – 104 nehod, 2 úmrtí, 8 zranění
  10. I/6 Březová (Karlovarský) – 74 nehod, 3 úmrtí, 3 zranění
  11. D1 Soutice (Středočeský) – 134 nehod, 1 úmrtí, 8 zranění
  12. D1 Rousínov (Jihomoravský) – 184 nehod, 1 úmrtí, 4 zranění
  13. I/33 Jaroměř (Jihočeský) – 44 nehod, 1 úmrtí, 3 zranění
  14. I/27 Plasy (Plzeňský) – 174 nehod, bez úmrtí, 7 zranění
  15. I/20 České Budějovice (Jihočeský) – 214 nehod, bez úmrtí, 5 zranění
  16. I/30 Ústí nad Labem (Ústecký) – 404 nehod, 1 úmrtí, 4 zranění
  17. I/44 Bělá pod Pradědem (Olomoucký) – 54 nehod, bez úmrtí, 4 zranění
  18. R35 Olomouc (Olomoucký) – 203 nehod, 1 úmrtí, 19 zranění
  19. I/27 Klatovy (Plzeňský) – 123 nehod, 3 úmrtí, 5 zranění
  20. I/11 Roudnice (Královéhradecký) – 93 nehod, 5 úmrtí, 4 zranění

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Regiony

V Krabici od bot lidé darovali rekordních 65 tisíc dárků pro děti v nouzi

V letošní vánoční sbírce Krabice od bot lidé darovali o čtyři tisíce krabic s dárky více než loni. ČT to sdělil Dalibor Hála, mluvčí Diakonie Českobratrské církve evangelické, která sbírku pořádá. Řada dárců také využila možnost poslat příspěvek do on-line sbírky, která potrvá až do 6. ledna. Zatím se vybralo přes 4,8 milionu korun.
před 42 mminutami

V chovu na Havlíčkobrodsku kvůli ptačí chřipce zlikvidují přes 30 tisíc slepic

V chovu slepic v Habrech na Havlíčkobrodsku veterináři potvrdili výskyt ptačí chřipky. Bude nutné zlikvidovat asi 35 tisíc nosnic. Je to letošní desáté ohnisko nákazy v komerčním chovu v Česku, sdělil Petr Majer ze Státní veterinární správy (SVS).
před 15 hhodinami

Dny osvobození provázela euforie, osmačtyřicátý rok byl velké zklamání, líčí pamětnice

Brněnská etnografka Alena Jeřábková prožila dětství za druhé světové války, pamatuje bombardování i osvobození Brna. Studovala v době politických procesů v padesátých letech, v srpnu 1968 s manželem zvažovali emigraci a jako pedagožka se studenty prožila i rok 1989. V otevřeném vzpomínání přibližuje dramatické okamžiky i osobní rozhodnutí, která formovala její život.
před 15 hhodinami

Cestující znovu mohou využívat stanici metra C Pankrác

Cestující pražské MHD mohou od pátečního odpoledne znovu využívat stanici linky metra C Pankrác. Zástupci vedení města a pražského dopravního podniku (DPP) ji otevřeli po téměř rok trvající rekonstrukci. První vlak ve stanici zastavil ve 14:09. Práce v částech stanice bez cestujících ještě budou pokračovat, ale již za provozu. Stanice Pankrác byla otevřena jako jedna z prvních z nynějších 61 stanic pražského metra 9. května 1974 pod názvem Mládežnická.
19. 12. 2025Aktualizováno19. 12. 2025

D1 je po desítkách let kompletní. U Přerova se otevřel poslední úsek

Po letech plánování, sporů a stavebních komplikací otevřelo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) v pátek v poledne poslední chybějící část dálnice D1. Úsek mezi Říkovicemi a Přerovem je dlouhý 10,1 kilometru. Oproti původnímu plánu se jej podařilo zprovoznit o téměř tři měsíce dříve. Podle generálního ředitele ŘSD Radka Mátla jde o významnou událost pro celou tuzemskou dálniční síť i veřejnost. Přínos tohoto úseku D1 pro střední Moravu považuje za zásadní.
19. 12. 2025Aktualizováno19. 12. 2025

Soud zrušil osvobození obžalovaných v kauze solárních elektráren Ševětín

Soud znovu zrušil osvobození pětice obžalovaných z podvodu při stavbě fotovoltaické elektrárny Ševětín. Prvoinstanční soud je přitom letos v únoru obžaloby už podruhé zprostil, protože podle něj nešlo o trestný čin. Proti tomu se ale odvolala žalobkyně, která s osvobozením nesouhlasila, sdělila ČT mluvčí Vrchního soudu v Praze Eliška Duchková. Státní zástupkyně obžalované viní z toho, že uměle zvýšili cenu výstavby elektrárny a způsobili tím škodu 96 milionů korun.
19. 12. 2025

Soud zrušil Praze pokutu za loterijní vyhlášku, vše se bude znovu posuzovat

Krajský soud v Brně zrušil pokutu 2,679 milionu korun, kterou v roce 2022 vyměřil Praze Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) a o rok později ji potvrdil předseda úřadu Petr Mlsna. V pátek o tom informovala mluvčí soudu Klára Belkovová. Soud zrušil rozhodnutí první i druhé instance a věc vrátil úřadu k novému posouzení.
19. 12. 2025

Za letní blackout mohl souběh nesouvisejících událostí, uvedl ČEPS

Společnost ČEPS oznámila, že masivní výpadek elektřiny v Česku z letošního 4. července způsobil unikátní souběh dvou nesouvisejících událostí. Jednou byl mimo jiné pád fázového kabelu na vedení V411 kvůli chybné montáži, další pak náhlý pokles výkonu elektráren a výpadek zdrojů v severozápadních Čechách. Výpadek v létě postihl velkou část tuzemska – bez elektřiny se dočasně ocitla část Prahy a čtyři další kraje.
19. 12. 2025Aktualizováno19. 12. 2025
Načítání...