Hradec Králové – Úplnou obnovu trolejbusového parku dokončil po dvou letech Dopravní podnik města Hradce Králové. Pořídil 31 nových vozů od Škody, které dostal v pěti dodávkách, nyní – po převzetí posledních dvou – podnik uvažuje o tom, že prodlouží některé tratě, na kterých trolejbusy jezdí.
Hradecký dopravní podnik dokončil velkou výměnu trolejbusů
Žádný trolejbus, který jezdí na linkách královéhradecké MHD, není starší než dva roky, vozový park tak je v Česku nejmladší. Městem již také nejezdí žádný trolejbus s vysokou podlahou, Škoda dopravnímu podniku dodala 20 nízkopodlažních vozů typu 30Tr a dalších jedenáct nízkopodlažních kloubových 31Tr.
Dva nové trolejbusy mají také dieselový agregát, takže mohou vyjet jako motorové vozidlo i mimo trolejbusové tratě. „Těchto vozů je po republice jen několik a většinou slouží jen pro nouzový provoz. My jako jedni z mála využíváme tento typ pro pravidelnou linku,“ podotkl dopravně-technický náměstek podniku Vladimír Pejřil. S provozem nových vozidel je dopravní podnik zatím spokojen. „První vozy z dubna 2011 mají najeto už téměř 130 tisíc kilometrů. V provozu jsou zcela bezproblémové. Spotřeba je lehce pod jednu kilowatthodinu na kilometr proti až dvěma kilowatthodinám dříve,“ řekl ředitel dopravního podniku Miloslav Kulich.
Nové trolejbusy se možná v budoucnu objeví i na některých místech krajského města, kam dosud nemohly. Dopravní podnik uvažuje o prodloužení tratí ve čtvrtích Farářství a Slezské Předměstí a u Brněnské ulice. Podle ředitele Kulicha však tato nákladná investice bude záležet na tom, zda se na ni podaří získat dotaci z fondů EU – tím spíše, že v hradecké MHD ubývá cestujících, a podniku tak klesají tržby.
Královéhradecký dopravní podnik chce s modernizací vozového parku pokračovat obměnou autobusů. Nejstarší jezdí městem již patnáct let, firma by je během příštích dvou let chtěla nahradit, část nových autobusů by ovšem mohla pohánět elektřina. Dopravní podnik uvažuje o pořízení až dvaceti elektrobusů, první si na zkoušku pořídí na podzim.