Praha – Nakupování přes internet je v Česku i přes hospodářskou recesi stále populárnější. Češi sice na internetu nakupují častěji, ale za míň peněz než v předchozích letech. Průměrná útrata je kolem čtyř tisíc korun. Nejoblíbenějším zbožím je stále elektronika. S blížícím se létem ale roste zájem o sportovní oblečení nebo o zahradní traktory.
Nákupy na internetu lákají stále více lidí
Lidí, kteří utratí na e-shopech jen tisíc korun ročně, je pouhých devět procent, do deseti tisíc je čtyřicet šest procent zákazníků a zbylých čtyřicet pět nakoupí za víc než deset tisíc. „Počet zákazníků v internetových obchodech přibývá. Především díky tomu, že loni probíhala velká mediální masáž o tom, jaká je krize, takže zákazníci začali více uvažovat o tom, jestli neušetří nákupem na internetu,“ řekl marketingová ředitelka Kasa.cz Jitka Součková.
Zákazníci se ale mnohem více rozmýšlejí
Za poslední měsíc roste vedle stále populární elektroniky zájem o potřeby pro kutily nebo sportovce. „Hodně dopředu jde krmivo pro zvířata, hračky, sportovní věci. Začíná sezóna kol a kempování,“ upozorňuje ředitel Mall.cz Marek Liška.
Než ale zákazníci na internetu skutečně nakoupí, mnohem víc se rozmýšlejí, který e-shop využijí. „Určitě to bude tvrdší, ten boj o toho zákazníka a zákazník si bude víc vybírat, bude řešit cenu, bude řešit služby,“ dodal Liška. Odborníci očekávají, že možná už letos některé především menší internetové obchody zkrachují nebo je pohltí velcí hráči na trhu.