Češi o Štědrém dnu mnohem více využívali sociální sítě a e-mail. Dokládá to meziroční růst přenosu dat o mnoho desítek procent na rekordní hodnoty, který vyplývá z informací operátorů. Lidé také volali mírně více než loni, odeslali ale méně SMS.
Češi na Štědrý den rekordně využívali mobilní data
„V síti O2 o letošním Štědrém dnu padl vánoční rekord v objemu přenesených dat. Díky novým tarifům a rostoucímu podílu chytrých telefonů stoupá datový provoz po celý rok a ani Štědrý den nebyl výjimkou. Zákazníci využili o 110 procent více dat než o loňských Vánocích,“ uvedla mluvčí O2 Lucie Jungmannová.
V úterý 24. prosince síť O2 spojila také 13,4 milionu hovorů, o dvě procenta více než před rokem, a přenesla 15,7 milionu SMS. To byl meziroční pokles o 14 procent. Nejvíce si lidé prostřednictvím mobilů přáli ještě před svátečním obědem. Nejvytíženější hodina byla mezi 10:00 a 11:00 dopoledne, kdy síť O2 spojila zhruba 1,5 milionu hovorů a zpracovala 1,5 milionu odeslaných SMS.
Méně volání oproti všednímu dni, zato více zpráv i využití dat
Počet hovorů v síti T-Mobile byl na Štědrý den výrazně nižší než během běžného všedního dne. Češi v ní uskutečnili necelých 16 milionů hovorů, o dvě procenta více než v roce 2018. Naproti tomu objem štědrodenních zpráv, zvláště multimediálních, byl mnohem vyšší než ve všední den (více než 19 milionů, respektive 561 tisíc).
I tak je patrné, že obliba této formy komunikace klesá, počet textových zpráv se meziročně snížil o 12 procent, počet MMS byl nižší o tři procenta. Nejvíce textových zpráv lidé odeslali mezi 9:00 až 09:15 (zhruba 490 tisíc), nejrušnější MMS čtvrthodina nastala těsně před 13:00.
Naopak datový provoz i u T-Mobile opět meziročně vzrostl, a to o 43 procent. Lidé data využívali intenzivněji než ve všední den už od osmé ranní, nejvíce pak ve čtvrthodině 21:45 až 22:00, uvedla mluvčí T-Mobile Martina Kemrová.
U Vodafone během letošního Štědrého dne vzrostlo využití datových služeb o 63 procent. Největší provoz byl zaznamenán mezi 21:00 a 22:00. Počet spojených hovorů proti předchozím Vánocům narostl o deset procent, naopak počet poslaných SMS zpráv klesl o 11 procent. Snížil se meziročně i počet odeslaných MMS zpráv.