Ostrava - Společnost Dopravní stavby Ostrava vyplatí rodinám obětí vlakového neštěstí ve Studénce 250 tisíc korun. Odškodné dostanou i zranění cestující; výše odškodného v tomto případě bude záviset na rozsahu újmy. Ve středu ráno začne fungovat speciální telefonní linka 844 02 02 02, kde mohou poškození nadiktovat své osobní údaje a potom je budou kontaktovat zaměstnanci dopravní společnosti. Firma na zakázku Moravskoslezkého kraje opravovala most, který se před projíždějícím vlakem zřítil na koleje.
Stavební firma vyplatí pozůstalým ze Studénky čtvrt milionu
Telefonní linka bude k dispozici každý den včetně víkendů od 7:00 do 20:00. Mimo tuto dobu lze zanechat vzkaz na záznamníku.
Pozůstalým vyplatí odškodnění také České dráhy, které už evidují od minulého týdne zhruba stovku žádostí. Nejbližší příbuzní dostanou každý 240 tisíc korun. Odškodnění dostanou i ti, kteří utrpěli zranění. České dráhy zároveň uhradí náklady spojené s léčením, bolestné i materiální škody. Speciální tým by měl zabezpečit, aby byly postiženým lidem peníze vyplaceny co nejdříve.
Zatím žádné peníze vyplaceny nebyly - lidé musí nejprve vyplnit potřebné dokumenty a předat je dráhám. Nejvíce poškozených se ozvalo v prvních pěti dnech po neštěstí. „Bylo jich 20 až 30 za den. Dnes už volají méně. Do pěti za den,“ uvedl mluvčí Českých drah Petr Štáhlavský. Podrobnější informace je možné získat na telefonní lince 972 211 111.
Na odškodnění se chce nějakým způsobem podílet i další stavební společnost, která na opravě zříceného mostu pracovala. Představitelé firmy Bögel & Krýsl ale zatím neupřesnili, jakým způsobem to hodlají udělat. Vše ještě musí konzultovat s německým spoluvlastníkem.
Policie už obvinila dva inženýry
Policie už kvůli tragické nehodě, při které o život přišlo celkem sedm lidí a dalších sedmdesát bylo zraněno, obvinila z obecného ohrožení dva inženýry společnosti Bögl & Krýsl - Zdeňka Malého a Oldřicha Magnuska. Podle vyšetřovatelů nesou odpovědnost za zřícený most, do kterého mezinárodní rychlík Comenius v pátek 8. srpna na vlakové trati ve Studénce na Novojičínsku narazil. Oba pracovníci odpovědní za stavbu prý věděli o statickém narušení konstrukce opravovaného mostu dva dny před neštěstím. Inženýři vinu odmítají. Podle nich byl v době katastrofy most po statické stránce stabilní.