Zda se na koleje vrátí jednotka Pendolino poškozená při červencové nehodě na přejezdu ve Studénce, vedení Českých drah stále nerozhodlo. Váhá i poté, co společnost dostala cenovou kalkulaci opravy od Alstomu, který Pendolino vyrobil. K jaké částce výrobce došel, nechtějí dráhy oznámit.
S opravou poničeného pendolina dráhy stále váhají
První odhady škod na vlaku, kterému v červenci vjel do cesty kamion, činily 150 milionů korun. Zda se částka, ke které dospěl Alstom výrazně liší, nechtěly dráhy sdělit. „O osudu pendolina, které týden poté narazilo na železničním přejezdu ve Studénce do kamionu, dopravce zatím nerozhodl,“ uvedl pouze mluvčí ČD Petr Štáhlavský.
Podle informací, které po nehodě získala Česká televize, k opravě nepostačí pojistka kamionu, jehož řidič je obžalován, že nehodu, po které zemřeli tři lidé, zavinil. Pojistné krytí bylo ve srovnání s odhadem sotva čtvrtinové. Českým drahám – které přitom nedávno prohrály arbitráž se Škodou více než o miliardu korun – proto hrozí, že pokud budou chtít poškozenou soupravu zprovoznit, budou tak muset z velké části učinit ze svého. Mluvčí drah naznačil, že konečný verdikt o osudu Pendolina číslo 003 padne do Vánoc.
V úvahu přitom připadá rekonstrukce poškozených vozů, zejména nejvážněji poničeného řídicího, objevily se ale také spekulace o nákupu a patřičné úpravě části jiné poškozené jednotky Pendolino obdobné konstrukce z Itálie.
Dráhy se však pustí do oprav dalšího svého poškozeného vlaku. Za 80 milionů korun nechají opravit soupravu City Elefant, která krátce před nehodou pendolina havarovala na pražském Masarykově nádraží. Vlak tehdy nedobrzdil, prorazil zarážedlo a vjel až do dvorany. Při nehodě utrpěli zranění tři lidé.