Plánovaná trať z Teplé do Bezdružic má územně-technickou studii

Teplá (Karlovarsko) – Správa železniční dopravní cesty má hotovou územně-technickou studii zvažované železniční trati z Bezdružic do Teplé. Té se již osm let dožaduje občanské sdružení Plzeňská dráha i obce na Tachovsku. Železnice mezi oběma obcemi by měla velký regionální význam, znamenala by ale také velký přínos pro meziregionální dopravu, umožnila by totiž v rozumném čase cestovat vlakem mezi Plzní a Karlovými Vary. Po dokončení rekonstrukce trati z Prahy do Plzně by bylo vůči silniční dopravě konkurenceschopné také železniční spojení Karlových Varů s hlavním městem. O zhotovení územně-technické studie hovořil při nedělním pochodu a jízdě historického vlaku na podporu projektu starosta Bezdružic Jan Soulek.

„Počítají s ní územní plány Plzeňského i Karlovarského kraje. Stavba třináctikilometrového úseku by propojila přímo obě krajská města, doba jízdy mezi Plzní a Karlovými Vary by byla asi 1,5 hodiny,“ uvedl Marek Plochý z občanského sdružení Plzeňská dráha.

Lidé, kteří dnes chtějí cestovat vlakem třináct kilometrů z Bezdružic do Teplé, se musí vydat lokálkou do Pňovan na hlavní plzeňsko-chebskou trať, po ní pokračovat do Mariánských Lázní, kde je nutné opět přestoupit do dieselové jednotky, která jezdí po trati Mariánské Lázně – Karlovy Vary. Cestující tak najezdí ve vlacích téměř sto kilometrů a cesta trvá zhruba čtyři hodiny. Podle Jana Soulka nejezdí mezi Bezdružicemi a Teplou ani autobusy, i s jejich pomocí je nutné jet velkou oklikou.

Stavba nové železniční trati ve spojení s úpravami úseku z Pňovan do Bezdružic a z Teplé do Karlových Varů by stála několik miliard korun. SŽDC tento projekt sice v plánu má, ale nikoli s tak vysokou prioritou, jak by si města a sdružení Plzeňská dráha představovaly.

Zástupci SŽDC městům slíbili, že v nejbližších dnech přijedou dohodnout další postup. Prodloužení trati z Bezdružic do Teplé přineslo rozvoj regionu Konstantinolázeňska a Tepelska. Zajistilo by také výrazně více turistů. Zájem místních firem a lidí obce registrují a potvrdil ho také nedávný průzkum. Klášter Teplá je podle Soulka „velký tahák“, nedaleko je zámek Bečov a Mariánské Lázně. „Na druhé straně jsme my se zámkem Bezdružice a Konstantinovy Lázně,“ dodal.

Případná stavba docela nové trati – ne pouze přeložky původní trasy – by byla v Česku první téměř po sto letech. Většina drah totiž vznikla v 19. století a v prvních dvou desetiletích 20. století. První republika vybudovala především několik drah spojujících české a slovenské území včetně dálkové trati ze Vsetína do Púchova. Otevřena byla v roce 1937.

Načítání...