Olomouc/Přerov – V jediném dnu začalo v malé oblasti hořet ve třech vlacích. Na nádraží v Přerově vzplála lokomotiva rychlíku, který potom nabral hodinu zpoždění. V Olomouci na hlavním nádraží zase začal hořet vložený vůz starší elektrické pantografové soupravy a posléze také jeden vagon, který jel na mezistátním vlaku z Varšavy do Prahy. Při požárech nebyl nikdo zraněn, celková škoda ale přesáhla půl milionu. Výsledkem byly také nepravidelnosti v železniční dopravě především na střední a severní Moravě.
Ve třech vlacích hořelo
Krátce před polednem zastavil v Přerově u prvního nástupiště rychlík na lince Olomouc–Brno. Jeho lokomotiva ale začala hořet. „Strojvedoucí včas vystoupil, cestující nebyli ohroženi,“ shrnula mluvčí Českých drah Kateřina Šubová. Hasičům se brzy podařilo požár lokalizovat. Během hodiny se podařilo oheň uhasit a odstavit poškozenou lokomotivu, která loni prošla rozsáhlou rekonstrukcí po nehodě. „Příčina vzniku požáru je v šetření, jednou z možných variant je technická závada na řídicím pultu lokomotivy,“ uvedl mluvčí hasičů Zdeněk Hošák.
Zhruba ve chvíli, kdy se přerovští hasiči vypořádali s požárem lokomotivy, museli na nádraží vyrazit i jejich olomoučtí kolegové. V krajské metropoli začala hořet podlaha vlaku, který měl odjet do Prostějova. „Souprava musela být stažena a zajistili jsme náhradní soupravu,“ uvedla mluvčí ČD Šubová.
Ani tím ale pondělní železniční požáry v Olomouckém kraji neskončily. Kolem třetí hodiny odpoledne přijel mezistátní vlak Eurocity Praha z Varšavy s porouchaným vozem. Také z něj se kouřilo. „Nastala závada na elektroinstalaci na prvním voze za lokomotivou u spoje EC z Varšavy do Prahy. Cestující si přesedli, vagon byl odstaven a vlak pokračuje asi s 25minutovým zpožděním,“ popsala poslední dramatickou událost mluvčí drah.
Náprava vzniklých škod přijde ČD na 600 tisíc korun. Největší část – 450 tisíc korun – si vyžádá oprava shořelé lokomotivy. Na 100 tisíc vyjde oprava vozu z dálkového vlaku, polovinu by měla stát oprava poškozeného vagonu pantografové soupravy.