Od září bude na trati Praha-Ostrava rušno

Praha – Na železniční trase Praha–Ostrava bude už brzy velmi živo. Budou si tady totiž konkurovat hned tři dopravci. První soukromé rychlíky budou spoj zajišťovat už od letošního září. Cestující si tak vyberou mezi žlutými RegioJety, modrými vlaky Českých drah a později i černými LEO Expressy. Konkurenční boj pří cestujícím přinese lepší služby, nižší ceny jízdného a větší množství rychlých spojů na této trase.

RegioJet chce oznámit podrobnosti o svých vlacích až v polovině srpna. V té době také otevře prodejní kanceláře v Ostravě, Olomouci a Pardubicích a zahájí i předprodej jízdenek. „My nabídneme několik věcí. Bude to za prvé atraktivní cena, za druhé to bude mnohem širší rozsah služeb než to, co dneska zákazníci znají na palubách vlaků, no a samozřejmě nabídneme konkurenční jízdní dobu – necelé tři a půl hodiny mezi Prahou a Ostravou,“ uvedl jen mluvčí RegioJet Aleš Ondrůj. 

LEO Expressy nabídnou pohodlí, které „nemá obdoby“

2 minuty
Reportáž Dagmar Famfulíkové
Zdroj: ČT24

Předseda představenstva LEO Express Leoš Novotný

„Kvalita těchhle vozidel v Česku nemá obdoby. Srovnáváme se v LEO Expressech jen a pouze se západní Evropou, ať už nabídkou kvality interiéru, služeb na palubě, internetu, cateringu, a to vše za - já říkám české ceny.“

Společnost provozující LEO Expressy se ale pochlubila, že bude ostatním dopravcům konkurovat vlaky švýcarského výrobce. Luxusní vlaky, které jsou v Rakousku známé pod názvem RailJet, mezi Prahou a Ostravou původně slibovaly i České dráhy. Dnes ale náměstek generálního ředitele Antonín Blažek oznámil, že pokud firma tyto vlaky nakoupí, jezdit budou jinde.

Mezi Ostravou a Prahou se proto budou cestující přepravovat i nadále v pendolinech a ve vlacích složených z modernizovaných vagónů. „Jsem o tom přesvědčen, že budeme konkurovat i takovým vozidlům jako má LEO Express a dokážeme i pomocí služeb a kvality vozidel jednoznačně držet krok s tou konkurencí,“ nemá ale strach Blažek.

Naplno se konkurence na trase rozhoří od příštího roku

Soukromé rychlíky začnou Českým drahám konkurovat už od září, kdy mezi Ostravou a Prahou začnou jezdit RegioJety. Vlaky LEO Express se do konkurenčního boje vloží až koncem příštího roku.

LEO Express
Zdroj: ČT24

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Archiv

Válka na Blízkém východě minutu po minutě: říjen 2023

1. 12. 2023

Za smrt pacientky ve zlínské nemocnici může personál, konkrétního viníka ale policisté nenašli

Krajská nemocnice Tomáše Bati ve Zlíně pochybila při endoskopickém výkonu, po kterém jedna pacientka zemřela a jedna byla těžce zraněna. Podle policie selhal zdravotnický personál, když zaměnil sterilní látku za desinfekci. Konkrétního viníka se ale nepodařilo najít a kriminalisté tak případ odložili. Informovala o tom mluvčí zlínské policie Monika Kozumplíková. Nemocnice je v současnosti vyšetřována také kvůli nákaze pacientů a personálu salmonelózou – celkem onemocnělo 68 lidí.
16. 1. 2020

Před 30 lety se snídalo u Mitterranda. Husák musel počkat, přednost dostal Havel

Za tradiční prvenství Francoise Mitterranda bývá považován fakt, že se stal prvním socialistickým prezidentem v dějinách Francie. Výrazná osobnost evropské politiky 20. století má ovšem význam i pro dějiny české, potažmo československé – Mitterrand byl totiž prvním západním státníkem, který před rokem 1989 jednal s představiteli tuzemského disentu, a postavil je tak téměř na roveň Husákovy a Jakešovy nomenklatury.
9. 12. 2018

Ferdinand Peroutka. Muž střední cesty, kterou zavály dějiny

Novinář Ferdinand Peroutka, nejzvučnější hlas české názorové publicistiky 20. století a břitký kritik nacistické i komunistické totality, označil svého předchůdce Karla Havlíčka Borovského v dobrém slova smyslu za muže střední cesty. On sám jím byl také - jen mu ji zavály dějiny. Od jeho smrti právě uplynulo čtyřicet let.
25. 2. 2015Aktualizováno20. 4. 2018
Načítání...