Zlín - Obyčejné plakáty už nestačí. Divadla na východě Moravy se snaží nově své publikum zaujmout zábavnými videoklipy, takzvanými flashmoby. Jako první Slovácké divadlo, které svou kampaň k předplatnému nazvalo ironicky: Přeskočilo nám!
Flashmob překvapuje kolemjdoucí a láká nové diváky
Na uherskohradišťské náměstí přijelo stěhovací auto, ze kterého vyskákali ven herci Slováckého divadla. Na lyžích běhali po dlažbě, v ploutvích dováděli v kašně. „Flashmob je video, které ukazuje skupinu lidí, která se ve stejný čas sejde na stejném místě a připraví pro ty, kteří o ničem takovém vůbec nevědí, nějaké představení, ukázku. Video zachycuje jednak děj samotný, jednak reakce přihlížejících,“ popsal herec Slováckého divadla Josef Kubáník.
Prostřednictvím webových stránek divadla a hlavně sociálních sítí pak fashmoby baví další tisíce lidí. A hlavně – lákají je do hlediště. „Je to vždycky dialog, a ten, když je pořád stejný, tak se omrzí. Stále se snažíme hledat novou a novou inspiraci tak, aby nám lidé věřili, a aby divákům bylo s námi dobře,“ vysvětlil ředitel Slováckého divadla Igor Stránský.
V minulé sezóně mělo Slovácké divadlo nejvíc předplatitelů ze všech činoherních souborů v zemi: víc než osm tisíc. Chce si je udržet a oslovovat nové, mladé. Hravá kampaň plná překvapení potrvá až do konce podzimu.
Svůj první flashmob právě představil i jejich nejbližší konkurent - Městské divadlo ve Zlíně. Tamní herci rozptýlení mezi nic netušící zákazníky obchodního centra si vystřihli ukázku z aktuálního muzikálu Divotvorný hrnec. Aby bylo překvapení diváků dokonalé, přidali se i domnělý příslušník ostrahy a prodavačka.
Vlastní Flasmob před nedávnem natočila i Filharmonie Brno.
Které flashmoby ze zahraničí zaujaly na sociálních sítích? Podívejte se!