TÉMA

Vůz

Snahy mírnit regulace aut v EU pokračují, debaty se vedou o lhůtě pro STK

Politici dál jednají o tom, jak oddálit zákaz vozů se spalovacími motory po roce 2035. Dílčí úspěch nyní hlásí u lhůt pro technické kontroly. Dostatečný počet unijních zemí už podle ministra dopravy Martina Kupky (ODS) souhlasí s tím, aby starší auta nemusela na STK každý rok. Přísnější pravidla navrhla Evropská komise kvůli kvalitě ovzduší i bezpečnosti na silnicích. Vozy starší deseti let by nakonec měly v Česku dál absolvovat kontrolu vždy jednou za dva roky. Také opoziční hnutí ANO vítá, že si interval bude moct určit každá země sama.
3. 8. 2025|

Za havarijní pojištění platí řidiči stále víc, má ho asi třetina aut

Průměrná škoda hrazená z havarijního pojištění aut se za posledních pět let zvedla o asi šest a půl tisíce korun. Pojistka samotná mezitím zdražila asi o dva tisíce. Teď ji má zhruba třetina vozů – především nových, do čtyř let od výroby. Dražší jsou i opravy aut, před pěti lety byla průměrná škoda na majetku z povinného ručení 42 tisíc korun, loni už to bylo 61 tisíc, vyplývá z dat asociace pojišťoven.
18. 4. 2025|

Tesle klesl odbyt o více, než se čekalo

Americké automobilce Tesla, kterou vede miliardář Elon Musk, v prvním čtvrtletí klesl odbyt o třináct procent na 336 681 vozů, oznámila ve středu firma. Propad je výraznější, než se čekalo. Vedle slabšího zájmu o nabízené elektromobily se na tom podle analytiků mohly podepsat i výzvy k bojkotu kvůli Muskově působení v administrativě prezidenta Donalda Trumpa.
2. 4. 2025|

Škoda Felicia míří mezi veterány

Před třiceti lety mladoboleslavská automobilka slavnostně představila model Škoda Felicia. Ten se okamžitě stal českým autem roku, zájem zákazníků byl mimořádný. Až do roku 2001, kdy byla výroba modelu ukončena, vyjelo na silnice 1,4 milionu těchto aut. Po Škodě Favorit se tak Felicia v roce 2000 stala druhou škodovkou, které se vyrobilo přes milion kusů. Nyní podle zákona míří mezi veterány.
25. 10. 2024|

Kontrola lůžkových vozů neodhalila konstrukční vady. Otázkou je ale koroze

Lehátkové vozy stejného typu, ve kterém před měsícem u Pardubic zemřely po srážce vlaků čtyři ženy, nemají konstrukční vady. Potvrdily to zkoušky ve Výzkumném ústavu kolejových vozidel. RegioJet po neštěstí tyto čtyřicet let staré vagony z provozu stáhl. České dráhy (ČD), které mají soupravy ve flotile také, zahájily mimořádné kontroly. Těmi sice vozy prošly, test ale ukázal na další problém – korozi, která může být nebezpečná.
11. 7. 2024|

Plánovaná změna jízdního řádu vlaků zrychluje dopravu do Uničova, Velké Opatovice přišly o železnici

Mění se jízdní řády vlaků. Formálně je to jediná plánovaná řádná změna v jejich celoroční platnosti, ale fakticky provedla Správa železnic již několik mimořádných revizí, a hlavně přijde 1. července ještě jedna velká, při níž se vlaky Praha–Brno vrátí na rychlejší trať přes Českou Třebovou. Již k 11. červnu nastávají největší změny na jižní Moravě. Kraj se rozhodl zrušit všechny zbylé osobní vlaky na trati do Velkých Opatovic a také mezi Hodonínem a Kobylím.
11. 6. 2023|

Česko má pátý nejstarší vozový park v Evropské unii

Počet osobních aut na českých silnicích se v loňském roce zvýšil o 163 251 na 6,29 milionu vozů. Jejich průměrné stáří se zvýšilo o 0,3 roku na 15,6 roku. Česko tak má pátý nejstarší vozový park v Evropské unii. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů.
24. 1. 2022|
Načítání...