Alitalia by teď měla být rozdělena na dvě části. Do jedné z nich budou vyčleněny ztrátové jednotky, jako jsou pozemní služby a čeká ji likvidace. Do druhé části 16 italských investorů mělo napumpovat dohromady asi miliardu eur. Alitalia se pak narodí jako menší štíhlejší letecká společnost. I když do svých struktur včlení menší low-cost aerolinky Air One, které budou obsluhovat kratší lety.
Nový restrukturalizovaný přepravce má být štíhlejší. Zřejmě bude zajišťovat přepravu na krátké a střední vzdálenosti, bude mít mnohem menší flotilu a asi o 40 procent méně zaměstnanců. Po ozdravení začne znovu hledat zahraničního partnera a předpokládá se, že mezi zájemci s největší šancí na úspěch bodu Air France-KLM a německá Lufthansa.
Podle dnešního prohlášení aerolinek představenstvo již požádalo vládu, aby jmenovala správce konkurzu. Podle spekulací médií by se jím mohl stát odborník na daňové právo a bývalý ministr financí Augusto Fantozzi.