Teplické nádraží znovu vypadá jako v 19. století. Rekonstrukce je hotová jen zvenku, interiéry čekají na nájemce

Nádražní budova v Teplicích je po rekonstrukci – alespoň zvenku, kde se jí vrátil původní vzhled. Uvnitř ještě není plně zařízená, protože se Správě železnic nepodařilo najít nájemce prostor. Oprava historické budovy z poloviny 19. století stála 325 milionů korun a byla to zároveň poslední součást modernizace trati z Teplic do Ústí nad Labem.

Nádražní budova v Teplicích je nejenom jedna z nejstarších v Česku – neboť ji od roku 1858 nenahradil žádný jiný objekt, jak se to stalo na mnoha významných nádražích – ale také jedna z největších. Je například o deset metrů delší než Fantova budova na pražském hlavním nádraží. Kromě toho v posledních letech před rekonstrukcí platila i za jednu z nejzdevastovanějších. Její fasáda chátrala a změnit to bylo kvůli rozměrům budovy, ale i kvůli její památkové ochraně obzvláště náročné.

„Pod přísnou kontrolou památkářů jsme pracovali na 5,5 tisíce metrů čtverečních střech a 7,5 tisíce metrů čtverečních fasády,“ vyčíslil ředitel stavební společnosti Chládek & Tintěra Jan Kokeš. Opravou prošly také všechny střechy, dělníci vyměnili přes 350 oken a 72 litinových sloupů. Na zakázku se vyrobily vstupní dveře, v suterénu jsou nové rozvody vzduchotechniky a elektroinstalace.

Novou podobu dostalo při rekonstrukci první nástupiště, které má nyní zvýšenou hranu a do moderních vlaků z něj nastoupí cestující bezbariérově.

Rekonstrukce zásadně změnila podobu budovy. Dostala opět původní novorománské prvky, o které přišla při dřívějších stavebních úpravách. Nicméně výsledek vnímají Tepličtí rozporuplně, někteří upozorňovali na fleky na budově. Podle generálního ředitele Správy železnic Jiřího Svobody to však je „daň za historii“. „Byly zvoleny omítky, které nebylo vhodné realizovat, což nám ukradlo čas, zhruba tři měsíce. Mají to být vápencové omítky, což i teď působí zestárle,“ uvedl.

Práce na budově přišly na 325 milionů korun, přičemž je její podoba definitivní pouze zvenku. Uvnitř budou podle Svobody potřeba ještě stamilionové investice, Správa železnic se do nich ale zatím nechce pustit, dokud nesežene nájemce.

„Projekt dokončíme podle toho, co v něm bude,“ dodal ministr dopravy Martin Kupka (ODS). Sice železničáři počítají s vytvořením expozice sdělovací a zabezpečovací techniky, ta ale podle ředitele „zaplní jen nepatrnou část objektu“.

Dokončení opravy nádražní budovy – nebo alespoň jejího exteriéru – udělalo i tečku za modernizací pěti kilometrů trati z Teplic na okraj Ústí nad Labem. „Udělala se celá železniční infrastruktura, bylo to už potřeba, protože vytíženost trati na Ústí je velká, čeká se, že ještě bude intenzivnější. Zvýší se spolehlivost trati, která byla degradována,“ řekl Svoboda.

Náklady byly 1,946 miliardy korun, dotace z Evropské unie může činit až 1,246 miliardy korun. Při modernizaci také zaniklo nádraží Bohosudov, které nahradila nová zastávka Krupka-Bohosudov.

Přímo v Teplicích na rekonstrukci nádraží naváže ještě proměna prostor před ním. Vznikne malý park a opravy čekají Tržní a Benešovo náměstí. „Cestující tak důstojně budou moci projít z opraveného nádraží až do centra,“ slíbil náměstek primátora Hynek Hanza (ODS).

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Regiony

Brusel zahájil šetření české státní podpory pro jaderné bloky v Dukovanech

Evropská komise (EK) zahájila hloubkové šetření s cílem posoudit, zda je veřejná podpora, kterou Česká republika plánuje poskytnout na výstavbu a provoz dvou nových jaderných bloků v Dukovanech, v souladu s pravidly EU pro státní podporu. Komise o tom informovala v tiskové zprávě. Unijní exekutiva se chce zaměřit na vhodnost a přiměřenost státní podpory i na dopad, jaký toto opatření bude mít na hospodářskou soutěž na trhu.
včeraAktualizovánopřed 11 hhodinami

Vlak v Roudnici opět poškodil trakční vedení, provoz je plně obnoven

V Roudnici nad Labem na Litoměřicku vlak během jízdy poškodil trakční vedení, v této stanici se to kvůli opravě mostu přímo nad tratí stává opakovaně. Na koridorové trati z Prahy přes Ústí nad Labem do Německa před polednem stál provoz v úseku Hrobce – Roudnice nad Labem, zhruba ve 12:45 mohly dálkové a regionální vlaky místem projíždět po jedné koleji, vyplývá z informací Správy železnic a Českých drah. Provoz byl již dle Správy železnic plně obnoven.
před 13 hhodinami

Antimonopolní úřad zrušil zakázku na 180 trolejbusů pro Prahu

Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) Petr Mlsna definitivně zrušil zadávací řízení Dopravního podniku hl. m. Prahy (DPP) na nákup až 180 bateriových trolejbusů za víc než tři miliardy korun. Úřad o tom informoval v tiskové zprávě. Rozhodnutí je pravomocné, DPP jej může napadnout správní žalobou u Krajského soudu v Brně. Vedoucí komunikace DPP Daniel Šabík uvedl, že podnik v příštím roce vypíše novou veřejnou zakázku.
před 15 hhodinami

Na Štědrý den se objeví sněhové přeháňky

V Česku se na Štědrý den objeví sněhové přeháňky, občasné sněžení očekávají meteorologové zejména v jižní polovině území a na horách. Nejvíce sněhu by do Štědrého večera mělo napadnout hlavně na Šumavě, v Pošumaví a Novohradských horách, lokálně kolem pěti centimetrů, výjimečně až deset centimetrů. Souvislejší sněhovou pokrývku očekávají meteorologové také v Jeseníkách a okolí. Zbývající sváteční dny budou slunečnější a také mrazivé.
včeraAktualizovánopřed 18 hhodinami

Piety i mše uctily oběti předloňské střelby na filozofické fakultě

Lidé v Česku si v neděli připomněli památku obětí předloňské střelby na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy (FF UK). Už dopoledne uctili jejich památku například někteří senátoři v čele s předsedou horní komory Milošem Vystrčilem (ODS). Po poledni si památku obětí připomněl i premiér Andrej Babiš (ANO). Konaly se i další akce, které připravily spolky Spojeni nadějí a Uši pro duši s podporou fakulty a univerzity. Při tragédii zemřelo čtrnáct lidí z řad studentů a pedagogů.
21. 12. 2025Aktualizováno21. 12. 2025

Provoz vlaků v Praze byl po omezení kvůli krádeži kabelů plně obnoven

Provoz vlaků v Praze byl po omezení kvůli krádeži kabelů plně obnoven po 14:40, uvedla Správa železnic. Vlaky kvůli krádeži na trati v úseku Vršovice – Hlavní nádraží nabíraly hodiny zpoždění. Omezení se dotklo podle webu dopravce České dráhy desítek vlaků, lokálních spojů i rychlíků. Některé regionální spoje musely dráhy odřeknout. Omezení provozu trvalo více než devět hodin.
21. 12. 2025Aktualizováno21. 12. 2025

Krádež kabelů omezila provoz desítek vlakových spojů v centru Prahy

Krádež kabelů omezila v neděli ráno provoz desítek vlakových spojů v centru Prahy. Krádež se stala v úseku Praha Vršovice – Praha hlavní nádraží, zpoždění tam může dosáhnout až dvacet minut. Situace se dotýká lokálních spojů i rychlíků. Vyplývá to z informací na webu dopravce České dráhy. Podle drah může omezení trvat až do 12 hodin.
21. 12. 2025

Nouzové tlačítko v metru zachraňuje životy

Přibývá pádů do kolejiště pražského metra. Lidé na nástupišti by v takovém případě měli stisknout tlačítko nouzového zastavení vozu. Jen málo pasažérů však vědělo o jeho existenci, pražský dopravní podnik ho proto nechal nedávno zvýraznit. Jeho využití roste, ze 108 případů v období leden–listopad roku 2023 na 140 za stejné období letos. Příčinou pádů do kolejiště často bývá alkohol, zdravotní problém nebo nešťastná náhoda. Tlačítko však slouží jen pro situace, kdy jde o život. Cestující, který ho zmáčkne například kvůli mobilu spadlému do kolejiště, musí počítat s pokutou. Výjimkou jsou velké předměty, které můžou vykolejit metro.
21. 12. 2025
Načítání...