TÉMA

Nádražní budova

Na modernizovanou trať v Kladně vyjedou vlaky

Správa železnic (SŽ) ve středu večer obnoví po více než roce provoz na modernizované trati mezi stanicemi Kladno a Kladno-Ostrovec, první vlaky na ni vyjedou ve čtvrtek. Využívat zatím budou jednu kolej, dvoukolejný provoz má začít za necelý měsíc. Rekonstrukce, která začala v listopadu 2022, je hotová zhruba ze dvou třetin.
31. 7. 2024|

Královopolské nádraží v Brně jde k zemi. Nové vyroste za rok a půl

Dělníci s bouracími stroji začali v pondělí odstraňovat budovy nádraží v Brně – Králově Poli. Železničářům sloužily přes sedmdesát let. Místo staré výpravní budovy se začne na přelomu června a července letošního roku stavět nová, která začne cestujícím sloužit od prosince příštího roku. Informoval o tom správce stavby Martin Hofírek ze Správy železnic (SŽ).
20. 5. 2024|

Teplické nádraží znovu vypadá jako v 19. století. Rekonstrukce je hotová jen zvenku, interiéry čekají na nájemce

Nádražní budova v Teplicích je po rekonstrukci – alespoň zvenku, kde se jí vrátil původní vzhled. Uvnitř ještě není plně zařízená, protože se Správě železnic nepodařilo najít nájemce prostor. Oprava historické budovy z poloviny 19. století stála 325 milionů korun a byla to zároveň poslední součást modernizace trati z Teplic do Ústí nad Labem.
19. 3. 2024|

Budova plzeňského nádraží se otevírá po rekonstrukci, jako nová je zvenku i zevnitř

Nádražní budova v Plzni je jako nová – vyvrcholila její rekonstrukce, která trvala téměř tři roky. V pátek začne sloužit cestujícím, zprvu budou v halách nádraží ještě dílčí omezení kvůli dokončovacím pracím, skončit by měly ještě v lednu. Renovací prošla budova zvenku, ale hlavně zevnitř. Některé části se nepodařilo zachránit, například i dlažbu ve spodní hale nahradila replika. Na původních místech naopak zůstaly umělecké prvky, které na nádraží přibyly v 50. letech minulého století.
4. 1. 2024|

Rožnovské nádraží dostalo novou podobu, město chce zvelebit i okolí

Rekonstrukce rožnovského nádraží je hotová. Historická staniční budova prošla obnovou, místo původních nízkých nástupišť vznikly bezbariérově přístupné vysoké perony, modernizaci má za sebou také kolejiště či zabezpečení. Práce, které trvaly zhruba rok a půl, stály Správu železnic přes 230 milionů korun bez DPH.
13. 12. 2023Aktualizováno13. 12. 2023|

Konec ředitele drah připomněl, že ani po dvou desítkách let není dořešena transformace železnice

Když končící generální ředitel Českých drah Ivan Bednárik oznamoval svoji rezignaci, zmínil se v souvislosti s tím o transakci, která se zřejmě odkládá a od níž si dráhy slibovaly asi tříapůlmiliardový zisk: prodej pozemků pod kolejemi. Měla by to být poslední „kapitola“ transformace české železnice, která začala bezmála před dvaceti lety a která byla tak podivná, že se z ní železnice úplně nevzpamatovala dodnes.
28. 2. 2022|

Staré nádražní budově v Dětřichově hrozí demolice. Naopak karvinské nádraží opraví místní spolek

Hnutí Duha Jeseníky organizuje petici za záchranu starého nádraží v Dětřichově nad Bystřicí. To je podle Správy železnic ve špatném technickém stavu a k opravě se nehodí. Naopak zchátralá výpravní budova v Karviné-Fryštátě má naději, že k zemi nepůjde. I tu chtěl vlastník původně zbourat, nakonec ji ale zřejmě opraví jeden z místních spolků.
2. 12. 2020|
Načítání...