Královopolské nádraží v Brně jde k zemi. Nové vyroste za rok a půl

Dělníci s bouracími stroji začali v pondělí odstraňovat budovy nádraží v Brně – Králově Poli. Železničářům sloužily přes sedmdesát let. Místo staré výpravní budovy se začne na přelomu června a července letošního roku stavět nová, která začne cestujícím sloužit od prosince příštího roku. Informoval o tom správce stavby Martin Hofírek ze Správy železnic (SŽ).

Demolice objektů má být hotová za tři dny, nicméně definitivně má bourání nádraží skončit 20. června tak, aby bylo připraveno staveniště pro novou halu. „Dnes odstraníme budovu, která je nejblíže směrem k centru, v úterý budeme bourat hlavní výpravní budovu,“ řekl v pondělí majitel firmy Rosmont Radek Roszicska.

Dodal, že demolice bude trochu složitější kvůli tomu, že se neví, jak moc jsou budovy svázané. „Musíme dávat pozor, aby se nám to nikde nesesypalo. Možná to také lidé nevědí, ale pod nádražím jsou bunkry a různé chodby, které budeme muset rozbít speciálním kladivem, otevřít a pak zasypat,“ popsal Roszicska. Zmínil také, že suť, která po budovách zbude, se odveze na skládku, kde se zrecykluje a na stavbě znovu použije. „Je to dobrý materiál,“ dodal.

Nádraží nahradily provizorní buňky

Kvůli stavbě nové nádražní haly chodí cestující od minulého týdne na nástupiště severně od ní, kde jsou umístěné pokladny, čekárna a toalety v provizorních buňkách. Zároveň chodí na nástupiště přes koleje, kde je kvůli bezpečnosti stále přítomný zaměstnanec SŽ. Proměnou projde postupně i kolejiště a nástupiště, také přilehlé traťové úseky. Už nyní jezdí vlaky s určitým omezením a ještě dlouho jezdit budou.

Díky přestavbě bude také možné projít pod nádražím přímo do Myslínovy ulice, dosud museli obyvatelé této části města nádraží obcházet podjezdem pod kolejemi a cesta byla o několik set metrů delší. Veškeré práce na nádraží a traťových úsecích budou železničáře stát zhruba tři miliardy korun.