TÉMA

Nástupiště

V Pardubicích skončila modernizace železničního uzlu. Začaly opravy nádražní budovy

Správa železnic (SŽ) dokončila v Pardubicích modernizaci železničního uzlu za sedm miliard korun bez DPH. Práce trvaly od září 2020. Zahrnovaly opravy nástupišť a vybudování páté platformy. Uzel má nové zabezpečovací zařízení, trakční vedení nebo mosty. Vznikla také nová zastávka Pardubice centrum a železniční lávka. SŽ v pátek zároveň zahájila rekonstrukci hlavní nádražní budovy za jednu miliardu korun.
31. 5. 2024Aktualizováno31. 5. 2024|

Královopolské nádraží v Brně jde k zemi. Nové vyroste za rok a půl

Dělníci s bouracími stroji začali v pondělí odstraňovat budovy nádraží v Brně – Králově Poli. Železničářům sloužily přes sedmdesát let. Místo staré výpravní budovy se začne na přelomu června a července letošního roku stavět nová, která začne cestujícím sloužit od prosince příštího roku. Informoval o tom správce stavby Martin Hofírek ze Správy železnic (SŽ).
20. 5. 2024|

Na trati z Plzně do Chebu je hotový zabezpečovací systém za miliardu

Správa železnic (SŽ) dokončila na hlavní trati z Plzně do Chebu instalaci zabezpečovacího systému za více než miliardu korun. Celoevropský systém ETCS, který zajišťuje provoz vlaků mezi odlišnými soustavami národních železnic, tak po čtyřech letech výstavby zajišťuje bezpečný provoz na významné části třetího tranzitního koridoru.
2. 11. 2023Aktualizováno2. 11. 2023|

Nádraží v Semilech je kompletně opravené. Kromě budovy už i koleje a nástupiště

Správa železnic (SŽ) dokončila rekonstrukci nádraží v Semilech. Po nádražní budově, kterou v roce 2019 opravily České dráhy (ČD), je teď zmodernizované i kolejiště, nástupiště a přibyl nový podchod. Náročnou stavbu stihla společnost Swietelsky Rail CZ dokončit v jediné stavební sezoně, stavělo se přitom za provozu, řekl generální ředitel SŽ Jiří Svoboda. Stavba přišla na 218 milionů korun a byla spolufinancována z evropských fondů.
26. 10. 2023|

Ve Stéblové začínají vlaky jezdit po dvou kolejích. Na zrychlení si ještě počkají

Vlaky mezi Rosicemi nad Labem a Stéblovou na pardubicko-hradecké trati mohou konečně jezdit po dvou kolejích. Druhá kolej vznikla až po dlouhé jarní výluce a nyní ji Správa železnic předala do užívání. Zatím ale nebudou vlaky jezdit projektovanou stošedesátikilometrovou rychlostí. To bude možné až po spuštění zabezpečovacího systému ETCS na této trati, což železničáři plánují na rok 2024.
15. 11. 2022|

Na Olomoucku se upravují zastávky, aby mohli lidé snáz nastupovat do bezbariérových vlaků

Správa železnic (SŽ) pracuje v těchto dnech na úpravách několika zastávek na železniční trati z Olomouce do Drahanovic. Opravy nástupišť mají umožnit pohodlnější nástup do nízkopodlažních vlaků, doposud totiž byly zastávky příliš nízké. Větší rekonstrukcí prochází nádraží v Náměšti na Hané, které leží na stejné trati, tam bude výluka trvat až do 10. listopadu.
27. 10. 2022|