Studénka usiluje o to, aby přes železniční přejezd, na kterém se v červenci střetl kamion s pendolinem, už žádné těžké nákladní vozy nejezdily. Radní začali zjišťovat, za jakých podmínek by bylo možné odklonit kamiony z města, aniž by to poškodilo tamní firmy. Od nehody, při které zemřeli tři lidé a osmnáct jich bylo zraněno, uběhly dva měsíce.
Studénka řeší, jak nepustit na nebezpečný přejezd kamiony
Po tragické nehodě ve Studénce chtějí radní předejít dalším podobným střetům a usilují o odklonění kamionů z města tak, aby přes nebezpečný přejezd v budoucnu pokud možno už žádné nejezdily. Ty, které směřují do tamních firem, by mohly využívat obchvat z nedaleké dálnice.
Radnice jedná s firmami a chystá studii
„Na konci prázdnin jsme zahájili na toto téma jednání s místními průmyslovými firmami - MSV Metal Studénka a AK 1324. Dohodli jsme se na postupu a během několika měsíců by měla vzniknout studie proveditelnosti tohoto záměru,“ potvrdil starosta Studénky Lubomír Šobich. Zdůraznil, že přejezd je nebezpečný kvůli vysoké frekvenci vlaků i nepoučitelnosti lidí, kteří nerespektují výstražná světla. Ve hře je také vybudování nadjezdu, což ale může trvat několik let.
Změny v zabezpečení přejezdů, jejich rekonstrukce či rušení, začalo po havárii ve Studénce připravovat i ministerstvo dopravy. Jen na trati mezi Prahou a Ostravou je totiž téměř devadesát úrovňových přejezdů. Na přelomu září a října má resort zveřejnit první závěry speciální pracovní skupiny.
Vyšetřování nehody zatím neskončilo. Řidič, který vjel na přejezd na červenou a způsobil srážku s rychlíkem, je obviněný z obecného ohrožení. Od nehody je ve vazbě. „Kriminalisté pokračují ve výsleších svědků. Dále čekáme na znalecké posudky, které jsme si vyžádali,“ uvedla policejní mluvčí Gabriela Holčáková. Zatím nejsou k dispozici ani důležité údaje z jedné černé skříňky pendolina, která byla silně poškozená. Pomoci má italský výrobce.
Na kontě pro strojvedoucího je téměř 3,5 milionu
České dráhy vyplatily devatenácti pozůstalým a zraněným zálohy na odškodnění přes dva a čtvrt milionu korun, další miliony zaplatila pojišťovna. Téměř tři a půl milionu je už také na kontě na podporu strojvedoucího pendolina Jana Černého, kterému se podařilo zmírnit následky střetu. Při nehodě přišel o nohu. Asi před měsícem byl převezen z ostravské fakultní nemocnice do pražské vinohradské nemocnice.
Má po amputaci levé nohy, ale v pořádku není ani ta pravá. Aktuálně prodělal operaci na klinice plastické chirurgie. „Pro nás jako plastické chirurgy znamenalo problém vyřešit ztrátu měkkých tkání v oblasti kotníku jeho jediné dolní končetiny, která mu zůstala. Pacient je v pořádku, a to i psychicky. Má radost, že se operace podařila,“ sdělil lékař Kliniky plastické chirurgie Fakultní nemocnice Královské Vinohrady Jiří Bayer.