Czech Ensemble Baroque patří k těm, kteří se rozhodli převést své vystoupení do on-line prostoru. Streamování koncertů nebere soubor jen jako nutné zlo, využívá i výhod kamer, díky nimž může starou hudbu přiblížit posluchačům zase jiným způsobem. Do streamů zapojil i herce.
Souboru Czech Ensemble Baroque pomáhají při streamu i Bach a Mozart
K zajištění přenosů využívá soubor osm kamer, které snímají téměř třicítku hudebníků, sedmnáct zpěváků a dirigenta. Rozmístěny jsou nejen kolem orchestru, ale i přímo v jeho řadách, takže diváci se k umělcům dostanou velmi blízko.
Ke streamování přivedla Czech Ensemble Baroque nejen obava, aby neztratil svou sehranost a uměleckou kvalitu, ale i granty, které na konkrétní koncerty získal. „Na jednu stranu bychom je museli vracet, kdybychom koncerty neuskutečnili, na druhou streamy něco stojí, takže musíme shánět další finance. Každopádně je to lepší cesta než sedět doma a nedělat nic,“ říká sbormistryně Tereza Válková.
Bach a Mozart provázejí Händelem
On-line koncerty pro diváky navíc zpestřili netradičními „moderátory“. Programem provádí Bach a Mozart, tedy herci Luděk Randár a Radovan Král, kteří jako slavní komponisté vystupují jinak v abonentním cyklu Bacha na Mozarta. Za úkol mají představit uváděná díla i okolnosti, za jakých vznikla.
Naposledy Czech Ensemble Baroque takto uvedl Händelovo první anglicky psané oratorium Alexandrova slavnost. „Protože Händel potřeboval vydělat peníze na svoji existenci, potřeboval sdružit veškeré londýnské publikum. A tak si vybral libreto Johna Drydena, překrásnou báseň o vítězství, povaze a přeměně Alexandra Velikého. A Alexandrova slavnost se stala jednou z nejhranější Händelových skladeb vedle Mesiáše,“ připojil podrobnosti dirigent Roman Válek.
Streamované koncerty Czech Ensemble Baroque mají pro diváky oproti těm „klasickým“ navíc výhodu, že je možné je sledovat odkudkoliv, nejen z Moravy, kde je soubor doma, a že si je lze pustit i ze záznamu.