Ačkoli se Taylor Swift snažila být vždycky apolitická a její skladby se omezovaly výhradně na běžná životní trápení, tentokrát je tomu zcela jinak. S druhým singlem z chystaného alba Lover, nesoucím název You Need To Calm Down, vyrazila do boje za práva LGBT komunity.
Klip týdne: Taylor Swift vyráží do boje proti homofobii
Stejně jako v případě předchozího singlu ME! jde už vzhledem k tématu o velmi pestrobarevný počin. Nechybí nafukovací bazénky, barevné outfity, třpytivé doplňky ani plameňáci stojící v předzahrádkách neméně pestrých karavanů. Režisérem klipu je ostatně – spolu se Swift – Drew Kirsch, jenž si v barevných vizuálech libuje.
Taylor má navíc ve videu i zdatné sekundanty, ať už jde o celebrity angažující se právě za práva gayů, nebo přímo hvězdy ze samotných řad LGBT komunity. Vidět tak můžete například moderátorku Elen DeGeneres, herce Ryana Raynoldse nebo Adama Lamberta či Ciaru. Jako vrchol klipu se pak objevuje samotná Katy Perry, se kterou Taylor Swift pojí odvěká rivalita, aby v láskyplném objetí zakopaly pomyslnou válečnou sekeru.
Ač jde zcela jistě o úctyhodný počin, jejž zaslouží ocenit, video zatím budí rozporuplné reakce. Podrobného rozboru se mu například dostalo i na stránkách New York Times. Vyčítána mu je jistá účelnost, či chcete-li prvoplnávost, a především pak hromada klišé, jimž se bohužel nevyhýbá, ať už jde o typické vyobrazení homosexuální komunity, nebo naopak jejích odpůrců, kteří jsou zde zjednodušeně vykresleni jako banda „tupých křupanů“.
Malování homofobie jako zálohy neznalých, nevzdělaných farmářů tak naprosto přehlíží skutečnost, že fanatismus vězí mnohem hlouběji. Nenávist k odlišnosti není symbolem „temné doby“, ale je to rys každodenního života. Jako skutečný problém se pak jeví zejména základní sdělení, že každý s negativním názorem „potřebuje uklidnit“, čímž už v zárodku odmítá jakýkoli druh vyvážené diskuse.
I přes tyto nedostatky však jisté pozitivum videu upřít nelze. Hlas Taylor Swift je silný. A když říká, že homofobie je špatná, masy fanoušků ji následují. Video má od svého zveřejnění na YouTube už bezmála 50 milionů zhlédnutí a jistě není náhoda, že nezisková organizace GLAAD, zaměřená na diskriminaci v médiích, získala od jeho vydání tisíce třináctidolarových příspěvků (13 je oblíbené zpěvaččino číslo). Stejně tak výzva k podpisu petice, založená Swift, na podporu zákona o rovnosti se jistě nemine účinkem.