Zájem o reklamu se posouvá od televize k internetu

Praha - V Praze dnes začíná již devátý ročník konference Forum Media, která má odborníky v oblasti reklamy a médií seznámit s aktuálními trendy a novinkami v mediální komunikaci. Jedním z významných rysů současného mediálního a reklamního trhu, kterým se bude zabývat i konference, je pokles zájmu o televize a rostoucí význam internetu.

Za první čtyři měsíce letošního roku klesla sledovanost celoplošných televizí ve srovnání se stejným obdobím roku 2006 o 16 procent. Diváky jim přebírá především internet. Ve středečním Dobrém ránu tento trend potvrdila mediální konzultantka Hana Hantová: „Dnes můžeme říct, že se svými 45 procenty zásahu v populaci je internet skoro stejně silné médium v zásahu jako rádio.“

Ruku v ruce s poklesem sledovanosti televize se snižuje také její význam v oblasti reklamy. Odborníci se však značně rozcházejí v názoru na to, jak rychle se bude tento trend prosazovat v budoucnosti. Hantová se domnívá, že pokles sledovanosti není jediným důvodem snižování zájmu o televizní reklamu. Klíčovou roli podle ní hraje také její zdražování. „Já si myslím, že to může urychlit tu vůli klientů učit se využívat jiná média, mimo jiné internet. To může urychlit změnu mediálního mixu jako takového, takže se může stát, že televize bude mít nižší a nižší podíl a že snížení, které z roku na rok vidíme, se může dramaticky urychlit,“ zdůraznila mediální konzultantka.

Názoru Hantové ve studiu ČT oponoval Martin Nováček, vedoucí nákupu elektronických médií agentury OMD: „Já bych to neviděl tak dramaticky, já si myslím, že ten proces bude dlouhodobý. Možná, že se podaří televizím zastavit pokles sledovanosti právě díky nové nabídce digitálních kanálů, které by měly začít vysílat v příštím roce.“ Digitální vysílání přinese divákům větší programovou pestrost. Díky té by se mohli k televizi vrátit diváci, kteří od ní již dříve odešli kvůli tomu, že jim nevyhovovala programová nabídka.

Možnost zvýšení počtu kanálů neuvítají pouze diváci. V oblasti reklamy ho ocení také její zadavatelé. Manažerka marketingové komunikace společnosti Telefónica O2 Jana Vyhlídalová k tomu dodává: „Domníváme se, že nám to umožní lépe plánovat jednotlivá média, která mohou být ještě navíc blíže cílena pro tu danou cílovou skupinu.“

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Ekonomika

Lyžování v Itálii se tuto zimu kvůli olympiádě citelně prodraží

V tuzemsku roste zájem o lyžování v Alpách. Letos se tam chystá o desetinu Čechů víc než loni, vyplývá z dat cestovních kanceláří a rezervačních platforem. Tuto sezonu si ale lyžaři budou muset připlatit. V době zimní olympiády, která v Itálii začíná 6. února, se v tamních střediscích zvýší ceny až na pětinásobky. Kvůli tomu se zvedá zájem i o menší lyžařské areály – a to i v sousedním Rakousku nebo ve Francii.
před 1 hhodinou

Čeští vědci by si měli více věřit, zaznělo v Událostech, komentářích z ekonomiky

České start-upy i zavedené společnosti vyvíjejí špičkové technologie, se kterými jsou úspěšné v tuzemsku i na mezinárodním poli. Stát se je snaží motivovat přímo prostřednictvím různých dotací, ale i nepřímo skrze daňové odpočty na výzkum a vývoj. Navzdory tomu se česká ekonomika v takzvaném indexu inovativnosti spíše propadá. O příčinách poklesu a možnostech zlepšení v Událostech, komentářích z ekonomiky debatovali výzkumnice z Technické univerzity Liberec Markéta Hujerová, výkonná ředitelka Czechitas Senta Čermáková a hlavní ekonom ČSOB Jan Bureš. Debatou provázely Vanda Kofroňová a Tereza Gleichová.
před 2 hhodinami

Šest zemí včetně Česka vyzývá EU k zachování hybridních aut po roce 2035

Představitelé Itálie, České republiky, Slovenska, Polska, Maďarska a Bulharska vyzývají Evropskou unii, aby od roku 2035 nezakazovala hybridní automobily. Požadují rovněž zařazení biopaliv mezi paliva s nulovými emisemi. Informovala o tom v pátek agentura ANSA s odvoláním na dopis, který podle ní podepsal mimo jiné český premiér v demisi Petr Fiala (ODS).
5. 12. 2025

ČSÚ: Maloobchodní tržby v Česku v říjnu meziročně stouply o 2,8 procenta

Maloobchodní tržby v Česku v říjnu opět meziročně vzrostly, bez započtení prodejů a oprav motorových vozidel se zvýšily o 2,8 procenta. V září to bylo po revizi rovněž o 2,8 procenta. Meziměsíčně tržby v říjnu stouply o 0,4 procenta. Data na svém webu zveřejnil Český statistický úřad (ČSÚ).
5. 12. 2025

Netflix se dohodl na převzetí části Warner Bros. Discovery za 72 miliard dolarů

Americký provozovatel streamovací platformy Netflix se domluvil na převzetí části mediální skupiny Warner Bros. Discovery za 72 miliard dolarů (asi 1,5 bilionu korun). Společnost to oznámila v tiskové zprávě. Netflix podle dohody získá filmová studia Warner Bros. a také streamingovou divizi, včetně konkurenční platformy HBO Max.
5. 12. 2025Aktualizováno5. 12. 2025

Němečtí poslanci schválili důchodový balík

Německý Spolkový sněm navzdory odporu části koaličních poslanců schválil vládní důchodový balík. Spor o něj v posledních týdnech vyvolal krizi ve vládě kancléře Friedricha Merze (CDU). Postavila se proti němu totiž část mladých poslanců vládní konzervativní unie CDU/CSU, podle kterých představují některá opatření balíku příliš velkou zátěž pro státní rozpočet a mladou generaci. Návrh nakonec prošel pohodlnou většinou hlasů, hlasovalo proti němu jen sedm vládních poslanců.
5. 12. 2025Aktualizováno5. 12. 2025

ČSÚ: Maloobchodní tržby v Česku v říjnu meziročně stouply o 2,8 procenta

Maloobchodní tržby v Česku v říjnu opět meziročně vzrostly, bez započtení prodejů a oprav motorových vozidel se zvýšily o 2,8 procenta. V září to bylo po revizi rovněž o 2,8 procenta. Meziměsíčně tržby v říjnu stouply o 0,4 procenta. Data na svém webu zveřejnil Český statistický úřad (ČSÚ).
5. 12. 2025

Vodárny chystají od nového roku zdražení, v průměru o inflaci

Vodárny v těchto dnech zveřejňují ceníky na příští rok. Ve většině regionů vodné a stočné zvýší, v průměru o inflaci. Domácnosti to vyjde řádově na stokoruny ročně navíc.
5. 12. 2025
Načítání...