Ve virtuálním světě Second Life lze i obchodovat

Praha - Kybernetický prostor Second Life stvořila na internetu před čtyřmi lety společnost Linden Lab. Stejně jako ve skutečném světě v něm existují obchody, peníze (takzvané lindenské dolary) i zábava. Návštěvníci se pomocí speciálních brýlí a rukavic pohybují v 3D prostoru, vytvářejí v něm prostřednictvím avatarů své komunity a žijí vlastní virtuální životy. V tomto světě existuje i ostrov Czechoslovakia s městem Bohemia.

Základní verze Second Life Bohemia, ve které návštěvníci mohou poznávat virutální svět a komunikovat s ostatními avatary, je zdarma, pokud chce návštěvník tvořit a následně nabízet ostatním, přijde členství zhruba na deset dolarů měsíčně a více. V případě, že si chce pronajmout celý region, zaplatí několik desítek tisíc. Taková nabídka se ovšem běžným uživatelům neposkytuje, je určena spíše pro společnosti.

V Second Life se zabydlely například proslulé univerzity či americká vesmírná agentura NASA. Časopis Nature nabízí na svém ostrově sledování vědeckých přednášek, na Second Life vzniklo i švédské velvyslanectví a italský návrhář Armani si zde otevřel butik.

V českém prostředí fungují podle Michala Nýdrleho, specialisty internetového marketingu, spíše menší společnosti. Často jde o reklamní nebo marketingové společnosti, které prostřednictvím Second Life získávají nové klienty nebo ho využívají jako další komunikační kanál. "My využíváme Second Life k oslovení nových posluchačů a propagaci Českého rozhlasu, naše působení ve virtuálním světě pro nás není výdělečná činnost," říká Jiří Malina, zástupce ředitele Českého rozhlasu online. Společnosti také často provádí nábory nových zaměstnanců prostřednictvím virtuálního světa nebo v něm jejich klienti sledují prezentace a reagují na ně chatovou formou.

Měsíční příjem nejbohatšího Čecha v Second Life je 150 tisíc korun měsíčně. Ke svému platu z „reálného“ zaměstnání si přilepšuje prodáváním doplňků pro avatary, tedy dokonalých imitací například lidské kůže nebo vlasů. Ve virtuálním světě se platí speciálními penězi, lindenskými dolary neboli lindeny. Kdykoliv je lze v Second Life směnit v bankomatu a následně jsou poslány do jakékoliv banky v České republice.

Do Second Life se zaregistrovalo už více než deset milionů lidí, jejich průměrný věk je ve Spojených státech třicet, v ČR dvacet let. Denně ve virtuálním světě utratí celkem 30 milionů korun.

Vydáno pod