Ženevský autosalon má za sebou další ročník

Ženeva - Letošní ženevský autosalon opět nabídl široký výběr automobilových produktů. Kromě novinek a nových trendů ekologických aut představil také nejdražší, nejlevnější a nejprodávanější vozy na světě.

Synonymem luxusního automobilového průmyslu je Rolls Royce. Jeho představovaným modelem je dvoudveřový Phantom Coupé, jehož dveře se pochopitelně otevírají proti směru jízdy. To samozřejmě usnadňuje vystupování a také přispívá k tuhosti karosérie. Jeho cena se přibližuje 12 milionům korun. Firma je skutečně velmi úspěšným prodejcem luxusních aut. Svůj plán prodat 1000 aut ročně překročila.

Maybach přišel s luxusní limuzínou, která se dá pořídit za 900 tisíc eur, v přepočtu 27 milionů korun. Největší požitek z jízdy si neužije ani tak řidič jako pasažéři na zadních sedadlech. Luxusním a příjemným detailem je stahovací střecha, která se složí sama za šestnáct sekund a naprosto neslyšně. V prodejnosti tato automobilka zaostává za Rolls Roycem, a tak se uvidí, jestli Maybach 62 S Landaulet vzbudí dostatečný zájem mezi movitými zákazníky.

I Bentley přivezl novinku, která tvoří konkurenci Rolls Roysu Coupé. Modelu Arnash s cenou okolo devíti milionů korun bude vyrobeno jen 550 kusů. „Jeden z vozů zamíří i do České republiky. Komu bude patřit, ale nemohu říct, o svých zákaznících zásadně nemluvíme,“ upozorňuje Richard Charlesworth, ředitel pro královské a VIP vztahy, Bentley.

Bugatti přivezlo speciální verzi modelu Veyron. Veyron Fabergé se bude v přepočtu prodávat za 50 milionů korun a podle tvůrců je schopný jet rychlostí 407 kilometrů v hodině. „Celý interiér je potažený kůží od firmy Hermes, vůz vyrábíme ručně, a proto nevznikne víc, než 1 kus měsíčně,“ dodává ředitel pro komunikaci Bugatti, Georges Keller. Překonat automobilku Bugatti se ale chystá malá švédská firma Koenigseeg, jejíž auto má přes 1000 koní a mělo by překonat rychlost 410 kilometrů v hodině. I jeho cena se bude blížit 50 milionům.

Na autosalonech jsou tradičně představovány i nové studie a nové designy aut. Podle redaktora České televize Jana Hreňa se letos v Ženevě neobjevilo nic zásadního. „Nezávislá designérská studia jsou tak trochu v krizi,“ doplňuje Hreňo. Některá studia představila jen průřez tvorbou. Slavná italská firma Bertone, která se podílela na konečné vizuální podobě českého Favoritu, je dokonce v konkurzu.

Vydáno pod