Ostrava - Ostravská policie dnes odstartovala novou mediální kampaň nazvanou Místo činu? Domov!!!, která má upozornit na problematiku domácího násilí. Právě Moravskoslezský kraj je v zemi na špici v počtu osob vykázaných kvůli násilnostem ze společné domácnosti, největší problémy jsou právě v Ostravě. V krajském městě už nyní počet vykázání překročil množství z loňského roku. Kampaň má především zdůraznit, že pomoc je velmi rychlá, první krok ale musí ženy udělat samy.
K domácímu násilí dochází nejvíc na severu Moravy, policie spustila kampaň
Podle policejního ředitele Tomáše Lansfelda lze vysoký počet vykázaných ve městě zdůvodnit nejen sociálním složením obyvatelstva, ale také prací policie. Právě ostravští policisté se problematice domácího násilí věnují dlouhodobě a mají k dispozici i specializovaný tým 35 policistů, kteří se zaměřují právě na tuto oblast.
Pokud člověk v Ostravě ohlásí domácí násilí telefonicky, nebo přímo na služebně, je okamžitě k případu povolán právě policejní specialista. „Tento tým se prioritně věnuje této otázce. Systém týmového zabezpečení této problematiky mi dává téměř jistotu, že kdokoliv v Ostravě se obrátí na policii, tak mu bude poskytnuta odborná pomoc. Ti lidé to dělají, protože o problematiku mají zájem, nikoliv že jsme to nějakým způsobem určili,“ podotkl Lansfeld.
Jednu ženu týral manžel celý život
Policisté při prezentaci kampaně připomněli také některé případy domácího násilí, s nimiž se letos setkali. Mezi oběťmi je například dvaapadesátiletá žena, kterou o čtyři roky starší manžel údajně týral 30 let. Ženu slovně i fyzicky napadal, vyhrožoval jí zabitím, zmrzačením i ublížením jejich dětem a rodině. Muž ji kontroloval telefon, nedovoloval užívat společné věci jako automobil nebo televizi. „Je hrozně těžké jít a něco takového říkat, že mi to někdo uvěří,“ popsala ČT.
Informační materiály v podobě brožur i letáků by se měly objevit nejen v prostředcích městské hromadné dopravy, ale také na obvodních odděleních policie, úřadech, zdravotních střediscích a ve školách. Policie jich má k dispozici asi 5 500. V rámci kampaně zakoupila také hračky pro děti, s nimiž oběti na služebny často přicházejí. Kampaň, jejíž tváří je Miss Europe Monika Žídková, zaplatil ostravský magistrát. Náklady pro letošní rok jsou přes 120 000 korun.