TÉMA

Ředitelství vodních cest

V Roudnici vzniklo přístaviště pro turisty, pojme až patnáct malých plavidel

V Roudnici nad Labem bude moci od začátku července v novém veřejném přístavišti zakotvit až patnáct malých plavidel. Ředitelství vodních cest si od přístaviště, které ve středu slavnostně otevřelo, slibuje vyšší komfort pro turisty plující po Labi. Ti, kdo by chtěli v Roudnici dopřát větší péči i své lodi, však musí ještě počkat. Ředitelství sice připravuje servisní centrum, kde budou moci osobní i nákladní plavidla tankovat, odevzdat odpad a doplnit vodu, práce na něm ale ještě pokračují.
28. 6. 2023|

Přístaviště ve Strážnici na Baťově kanále se rozšířilo, nabízí už pětadvacet míst

Z deseti na pětadvacet míst se rozšířilo přístaviště na Baťově kanále ve Strážnici. V pátek je při Mezinárodním folklorním festivalu otevřelo Ředitelství vodních cest (ŘVC), které do projektu za uplynulých pět měsíců investovalo 38 milionů korun. Místo poslouží svou podobou i k odpočinku a přímo z lodi bude možné jít do Muzea vesnice jihovýchodní Moravy, tedy do místního skanzenu, řekl při otevření ředitel ŘVC Lubomír Fojtů.
23. 6. 2023|

Projekty na podporu plavby se dle NKÚ protahují a prodražují. Ministerstvo nesouhlasí

Ministerstvo dopravy ve snaze podpořit rozvoj rekreační plavby schvalovalo nedostatečně připravené projekty, které se prodražovaly, a navíc nevyhodnocovalo jejich přínosy, tvrdí Nejvyšší kontrolní úřad. Ten zjišťoval, jak stát využil přes pět miliard korun určených na podporu plavby. Resort kritiku důrazně odmítl, pravidla a postupy jsou podle něj jasně stanoveny.
28. 3. 2022|

Labe se plní turisty na lodích, vzniká pro ně síť přístavišť

V Česku prudce vzrostl zájem o malé výletní lodě. Kvalifikační zkoušky k jejich řízení složil rekordní počet lidí, termíny jsou obsazené i na měsíce dopředu. Stále více lidí chce totiž na jachtách trávit dovolené. Na dolním Labi teď pro ně vznikají nová přístaviště.
16. 2. 2022|

Moravskoslezský kraj připouští splavnění části Odry. Olomoucký nechce kanál tří moří vůbec

Zástupci Moravskoslezského kraje jednali s ministerstvem dopravy a Ředitelstvím vodních cest o splavnění Odry od Svinova do polského města Koźle. Vedení kraje připouští, že by souhlasilo se splavněním řeky v tomto úseku, ale jen za určitých podmínek. Přístav například nemá být v zastavěné části Mariánských Hor a Svinova a stavba nesmí narušit vzácné oderské meandry. Rada Olomouckého kraje v pondělí vyslovila celkový nesouhlas se stavbou kanálu Dunaj-Odra-Labe, který by měl vést i přes jeho území.
30. 11. 2020Aktualizováno30. 11. 2020|

Povodí Vltavy modernizuje lodní výtah na Orlíku, investice na vodní cestě chystají i jiné státní firmy a města

Povodí Vltavy dokončilo první část modernizace lodního výtahu na Orlíku. Kolejová dráha je o 12 metrů delší a o tři metry vyšší, čímž se zvýšila možnost převozu plavidel v době špatných hydrologických podmínek. Modernizovat se bude i kabina výtahu pro převoz sportovních lodí. Celková investice činí 93 milionů korun. Povodí rovněž prodlouží přístaviště v Týně nad Vltavou, chystá i vodní zdvihadlo na Orlíku, potvrdil generální ředitel Povodí Vltavy Petr Kubala.
21. 8. 2020|

Stát dal téměř miliardu korun za nepostavené plavební stupně na Labi. Zboží přitom zůstává na silnicích, varuje NKÚ

Za dosud nepostavené plavební stupně na Labi stát zaplatil už 927 milionů Kč, zjistil Nejvyšší kontrolní úřad (NKÚ). Podíl vodní dopravy na přepravě zboží v Česku přitom zůstává podle kontrolorů dlouhodobě nízký a k převodu části přepravy ze silnic na lodě nedochází. Kontrola NKÚ se týkala projektů rozvoje vodních cest a podpory nákladní vodní dopravy od roku 2014, které spadají pod ministerstvo dopravy a jím zřízené Ředitelství vodních cest (ŘVC). Mluvčí ŘVC Jan Bukovský sdělil, že plavební stupně jsou strategickými stavbami, ale výstavbu brzdí opakované přepracovávání projektů či požadavky na další analýzy.
22. 7. 2019Aktualizováno22. 7. 2019|

Jak splavná bude Vltava? Povodí tlačí na prohloubení plavební komory Kořensko

Na řekách v Česku už se naplno rozběhla plavební sezona. Na Vltavě se to týká úseku z Českých Budějovic po Orlickou přehradu. Ve skutečnosti však ani lodě, které by tam plout mohly, pořád nemají garanci, že celý tento úsek v jeho plné délce proplují. Opakovat se totiž může situace z předchozích let, kdy nedostatek vody uzavřel plavební komoru Kořensko.
2. 5. 2019|