TÉMA

Písnice

Financování metra D u Evropské investiční banky není ohroženo, ujišťuje pražský dopravní podnik

Financování stavby metra D s pomocí úvěru předjednaného s Evropskou investiční bankou (EIB) není ohroženo. V tiskové zprávě to uvedl vedoucí tiskového odboru pražského dopravního podniku (DPP) Daniel Šabík. Pochybnosti se objevily kvůli kritice soutěže na stavbu druhého úseku nové linky z Olbrachtovy na Nové Dvory ze strany sdružení vedeného firmou PORR, které DPP kvůli nesplnění zadávacích podmínek z tendru vyloučil.
3. 10. 2023|

Druhý úsek metra D bude stát 30 miliard. V tendru uspělo sdružení firmy Subterra

Představenstvo pražského dopravního podniku (DPP) schválilo vítěze tendru na druhý úsek metra D z Olbrachtovy na Nové Dvory. V soutěži uspělo sdružení vedené firmou Subterra s nabídnutou cenou zhruba třicet miliard korun bez DPH, v tiskové zprávě o tom informoval vedoucí odboru komunikace DPP Daniel Šabík. Vedení DPP zároveň pro zásadní nedostatky v nabídce vyloučilo z tendru sdružení firem vedené společností PORR. Stavba metra D začala loni v úseku mezi Pankrácí a Olbrachtovou.
5. 9. 2023Aktualizováno5. 9. 2023|

Po roce stavby metra D zbývá k propojení stanic Pankrác a Olbrachtova 60 metrů tunelu

Přesně po roce od zahájení stavby metra D zbývá k propojení stanic metra Pankrác a Olbrachtova prokopat šedesát metrů tunelu. Nyní je už na stavbě podle Dopravního podniku (DPP) vykopána polovina tunelů, zhruba 1,6 kilometru. Ražby na prvním úseku potrvají ještě necelé tři roky, zhruba do přelomu let 2025 a 2026. DPP zároveň připravuje tendr na nákup automatizovaných vozů pro linku C a D.
25. 4. 2023Aktualizováno25. 4. 2023|

Praha se chystá na čtvrtou linku metra. Nemusí být poslední

Se stavbou čtvrté linky pražského metra se počítalo už při zahájení výstavby na konci 60. let 20. století. Jak šel čas, měnila se místa, kudy má metro projíždět; pouze barva zůstala stejná. Současnou podobu dostala linka na konci 80. let, přičemž plány prošly drobnými úpravami. Předpokládá se i další rozšíření déčka na sever, kam ale případně povede metro z Náměstí Míru, zatím nebylo rozhodnuto. Jednou z variant bylo Náměstí Republiky, podle druhé by měla trasa zamířit na Žižkov a dále do Vysočan. Do budoucna by přitom k lince D mohly přibýt i další: třeba okružní linka, kterou má v Evropě třeba metro v Moskvě, v Oslu nebo v Kodani.
22. 10. 2022|

Dopravní komplikace ve městěch sníží posílení železniční dopravy, míní ministr Kupka

Prioritou dopravy v Česku je podle ministra Martina Kupky (ODS) dokončení Pražského okruhu a vytvoření kvalitních kapacitních komunikací pro tranzitní dopravu. Vzhledem k uzavírkám, které budou provázet opravu Barrandovského mostu v Praze, vyzval také k posílení železniční dopravy. „Je důležité, aby dokončené části Pražského okruhu nenesly zátěž, která by se měla v budoucnu rozložit do celého okruhu kolem Prahy. Směr, kterým hledíme, je nejenom rozšíření a zkapacitnění dopravní komunikace, ale zároveň posílení železniční dopravy, která méně trpí zácpami,“ uvedl v pořadu 90' ČT24.
3. 5. 2022|

Začíná dlouho plánovaná stavba pražského metra D. Má trvat sedm let

Dopravní podnik hlavního města Prahy zahájil stavbu první části linky D metra v úseku Pankrác – Nové Dvory o pěti stanicích, pro který na začátku března získal pravomocné stavební povolení. Navázat mají stavby úseků Pankrác – Náměstí Míru a Nové Dvory – Depo Písnice a celá trať mezi Náměstím Míru a Depem Písnice zvaná I.D o deseti stanicích a délce 10,6 kilometru za 97,79 miliardy korun by se měla otevřít najednou v roce 2029.
21. 4. 2022Aktualizováno21. 4. 2022|

Metro D se může stavět. Dopravní podnik získal povolení

Praha může stavět trasu metra D z Pankráce do Písnice. Ministerstvo dopravy zamítlo odvolání odpůrců proti stavebnímu povolení, které je tak nyní pravomocné. Odvolat se dál nelze.
9. 3. 2022Aktualizováno9. 3. 2022|

Praha bude hospodařit s rozpočtem přes 92 miliard korun, na investice má jít skoro 20 miliard

Hlavní město bude v příštím roce zřejmě hospodařit s příjmy a výdaji ve výši zhruba 92,6 miliardy korun, což je meziročně více. Na investice pak půjde přibližně 19,86 miliardy, z toho čtyři miliardy mají jít na stavbu metra D. Město bude v příštím roce rovněž splácet své dluhy a další peníze vloží do rezervy. Vyplývá to z návrhu rozpočtu, který v pondělí schválili pražští radní. Návrh rozpočtu musí ještě projednat a schválit zastupitelé.
29. 11. 2021|

Pražský dopravní podnik může uzavřít smlouvu na první část metra D

Pražský dopravní podnik může uzavřít smlouvu s vítězem tendru na stavbu první části metra D. Dosud mu v tom bránilo předběžné opatření vydané loni v červenci Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže. Nyní všechna řízení spojená s touto zakázkou skončila a s nimi i platnost zákazu. Dopravní podnik také může získat stavební povolení na stavbu první části z Pankráce do Písnice. Ministerstvo dopravy zrušilo námitku o podjatosti magistrátu při rozhodování o stavbě.
29. 6. 2021|

Vedení Prahy odsouhlasilo zahájení stavby prvního úseku metra D. Začít by mohla v říjnu

Vedení hlavního města souhlasilo se zahájením stavby prvního úseku trasy metra D z Pankráce na Nové Dvory. Náklady by měly dosáhnout při započtení inflace zhruba 52,09 miliardy korun. Dokument ještě projednají pražští zastupitelé. Stavba první části by mohla začít podle dokumentu letos v říjnu.
7. 6. 2021|

Stavba metra D začne až v roce 2021. Může za to koronavirus, ozřejmil dopravní podnik

Z letošního září na příští jaro odložil pražský dopravní podnik zahájení stavby metra D, které má v první fázi propojit Pankrác a Nové Dvory, následně i Písnici a později též Vinohrady. Podle mluvčího podniku Daniela Šabíka se zdržela příprava stavby kvůli pandemii covidu-19.
11. 9. 2020|

Praha nepůjde s Pentou do společného podniku k metru D, město prověří i další smlouvy

Vedení Prahy se nebrání spolupráci se soukromými firmami při výstavbě nových stanic metra D. V projektu společného podniku s firmou Penta v podobě, jak byl plánován minulým vedením města, ale pokračovat nebude. Smlouvy dopravního podniku (DPP) se soukromníky včetně Penty prověří právníci a teprve poté se vedení města rozhodne, zda a kde by případně se soukromým sektorem spolupracovalo.
28. 2. 2019Aktualizováno28. 2. 2019|