Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI) zachytila neobvykle troufalé klamání zákazníků. V masných výrobcích značky Šlechtická Sýpka našla asi o 20 % méně masa, než bylo uvedeno ve složení na obalu. Maso uvedl na trh řetězec Penny Market v březnu v letákové akci Jedinečná nabídka.
Inspekce hlásí mimořádný úlovek: v konzervách nabízených v akci chyběla pětina masa
Inspekce zkoumala pět konkrétních výrobků nazvaných Maso ve vlastní šťávě a Maso šlechtické se šunkou. Výrobce na obalu uváděl 89% resp. 86% podíl masa, ovšem inspektoři ho v laboratoři našli jen mezi 66,9 % a 73,4 %.
Výrobky dorazily do obchodů z Polska od výrobce Pamapol S.A. „Aktuální zjištění pěti nevyhovujících šarží podobných výrobků od jednoho výrobce ukazuje, že nejde o náhodu a některé subjekty povýšily falšování na nástroj konkurenčního boje. SZPI bude v kontrolách tohoto druhu pokračovat v nesnížené intenzitě napříč potravinářskými komoditami,“ řekl ředitel SZPI Martin Klanica.
Výrobce teď musí své výrobky z konzervovaného vepřového masa nechat na vlastní náklady analyzovat v akreditované laboratoři. SZPI s ním také zahájí správní řízení o uložení pokuty.
Penny market loni dostal nejvíce pokut od České obchodní inspekce. Inspektoři uložili prodejci 23 pokut v celkové výši 4,6 milionu korun. „Nejčastěji tato společnost nedodržela slibovanou akční cenu při konečném účtování a užila také nekalé obchodní praktiky,“ uvedl mluvčí inspekce Jiří Fröhlich.