Policie zhruba na hodinu zastavila dopravu na hlavní železniční trati Praha – Olomouc – Ostrava kvůli bombové výhrůžce. Vlaky nejezdily mezi Olomoucí a Štěpánovem. Původně policie zastavila vlaky soukromých dopravců, kterých se hrozba týkala, a pyrotechnici je prohledávali. V jednom z nich nalezli podezřelý předmět, proto policie trať zcela uzavřela. Nakonec však vyšlo najevo, že šlo pouze o zapomenutý batoh, který nebyl nebezpečný.
Anonym zastavil vlaky na koridoru u Olomouce, policie našla jen zapomenutý batoh
Anonymní telefonát oznámil uložení bomby v některém z vlaků dopravců Regiojet či Leo Express v osm ráno. Policie poté nechala spoje obou dopravců odstavit a kontrolovala je. Evakuovat musela více než tisíc lidí. Výsledek prohlídek ovšem nebyl nulový. „V jednom vlaku v Olomouci byl nalezen podezřelý předmět,“ sdělil výsledek kontrol policejní mluvčí Jozef Bocán.
Pyrotechnici soupravu vlaku Regiojet kontrolovali na kraji Olomouce více než hodinu. Nakonec vyšlo najevo, že nalezeným předmětem byl batoh, který neobsahoval výbušninu a nebyl nebezpečný. Během kontroly však musely zastavit veškeré vlaky jezdící přes olomoucké hlavní nádraží. Výluka se tak týkala hlavní trati z Prahy na Ostravu a na Valašsko, ale také tratí na Brno, Šumperk nebo Krnov. Skončila ve 14:30. Některé vlaky kvůli čekání před Olomoucí nabraly výrazná zpoždění.
Nejvíce zpožděné jsou spoje soukromých dopravců, které musely zastavit již dříve kvůli pyrotechnickým kontrolám. Kontroly navíc pokračovaly i po ukončení olomoucké prohlídky a související výluky. Poslední skončila až ve tři hodiny odpoledne v Hranicích na Moravě. Zpoždění některých spojů proto výrazně přesáhlo dvě hodiny. Dopolední spoj Leo Expressu měl podle údajů Správy železniční dopravní cesty dokonce pětihodinové zpoždění a ranní Regiojet do Košic zpoždění 4,5 hodiny. „Snažili jsme se postup co nejvíce s policií koordinovat, ale bez jejich pokynu nebylo možné vlak dříve vypravit. Personál u každého cestujícího zjišťuje, zda mají zajištěný přípoj do cílové destinace, aby nezůstali na cestě,“ uvedl mluvčí Regiojetu Aleš Ondrůj.
Soukromí dopravci jezdí na trase mezi Prahou a Ostravou od roku 2011, resp. 2012. Postupně začaly jejich vlaky jezdit i do několika dalších destinací – Starého Města u Uherského Hradiště a několika slovenských měst včetně Košic. Kromě Regiojetu a Leo Expressu jezdí v Česku vlaky soukromého dopravce GW Train Regio, který zajišťuje dopravu na pěti tratích v Karlovarském, Královéhradeckém a Moravskoslezském kraji.