TÉMA

Železniční koridor

Za poslední rok přibylo jen patnáct kilometrů dálnic. Ten příští ale přinese osmkrát víc

Rok 2023 nestál co do nových zprovozněných úseků dálnic příliš za řeč. Politici mohli přestřihnout pouze tři pásky na nových dálničních úsecích, dva z nich byly na dálnici D48, jeden na D7. Celkem přibylo patnáct kilometrů. Častěji se poklepávalo na základní kameny nových staveb, těch bylo zhruba třikrát více – osm úseků o celkové délce 55 kilometrů. Na železnici letos skončila komplikovaná výluka u Ústí nad Orlicí a také modernizace trati mezi Smíchovem a Radotínem na okraji Prahy, začaly naopak práce na koridoru u Berouna.
30. 12. 2023|

V Karlových Varech se nedaří zastavit sesouvající se svah. Ohrozit by mohl domy i dodávky tepla

U nádraží v Karlových Varech se dál sesouvá svah nad železniční tratí, geologům se proces nedaří zastavit. Specializovaná firma tam pracuje dva měsíce. Stále tak hrozí sesuv na mezinárodní trať do Německa. A teď přibyl další problém – do pohybu se dal i strmý svah u nedalekého sídliště. Jeho pohyb by mohl potenciálně ohrozit nejen domy, ale i podzemní přívod tepla.
15. 12. 2023|

Kvůli železničnímu tunelu se bude muset zřejmě zbourat část hotové D3 u Ševětína

Část hotové jihočeské dálnice D3 Ševětín–Borek čekají stavební úpravy. Provoz tam bude v budoucnu možná i několik let omezený, řekl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Rýdl. Příčinou je plánovaná stavba Chotýčanského tunelu, jenž bude součástí IV. železničního koridoru. Na svém severním konci by měl tunel křižovat dálnici D3. Bude nutné část hotové dálnice zbourat, informoval server Zdopravy.cz. Informaci potvrdil také mluvčí Správy železnic (SŽ) Dušan Gavenda. Tunel povede pod dálnicí.
27. 11. 2023Aktualizováno27. 11. 2023|

U Berouna začnou práce na koridoru do Prahy. Správa železnic slibuje co nejmenší komplikace

Z trati, která ještě pamatuje konec parního provozu, na moderní koridor se začne středočeský úsek mezi Berounem a Karlštejnem měnit v listopadu. Dopravu bude změna ovlivňovat čtyři roky, Správa železnic ale ujistila, že dopady budou menší, než je při podobných stavbách obvyklé. Vlaky sice budou v době prací jezdit jen po jedné ze dvou kolejí, ale vyšší rychlostí.
3. 10. 2023|

Po nárazu vlaku do překážky na koridoru stála u Olomouce doprava. Nyní už vlaky jezdí

Kvůli srážce nákladního vlaku s předmětem v kolejišti byl před polednem zastaven provoz vlaků na železničním koridoru v úseku mezi Olomoucí a nedalekým Štěpánovem. Doprava je obnovena od 13:00. „Při nehodě nebyl nikdo zraněn. Nákladní vlak nevykolejil,“ řekl mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal. Okolnosti kolize na místě vyšetřují pracovníci Správy železnic (SŽ). Vlaky na hlavní trati spojující Prahu s Ostravou nabíraly před tímto úsekem zpoždění.
12. 10. 2022Aktualizováno12. 10. 2022|

Správa železnic zprovoznila další část koridoru na jih, na trase je však výluka

Železničáři zprovoznili další část čtvrtého železničního koridoru na jihu Čech. Cestování mezi Prahou a Českými Budějovicemi tak bude o desítky minut rychlejší. Zatím však provoz na trase komplikuje výluka kvůli jiné modernizaci trati. K úplnému dokončení koridoru zbývá postavit úsek Nemanice-Ševětín, k tomu by mohlo dojít kolem roku 2030.
13. 9. 2022|