TÉMA

Slivenec

Tunel vysokorychlostní železnice z Prahy na Beroun odmítají některé obce

Část obcí mezi Prahou a Berounem, u kterých má vzniknout největší železniční tunel ve střední Evropě, nesouhlasí s jeho výstavbou. Obávají se hlavně zvýšeného hluku a prachu. Správa železnic (SŽ) už v lokalitě provádí geologické průzkumy. Samotná stavba vysokorychlostní trati by měla začít za čtyři roky, hotovo by pak mělo být za dalších zhruba deset let.
18. 4. 2024|

Cestující se nově svezou tramvajemi z Barrandova až do Slivence

Pražský dopravní podnik (DPP) zprovoznil prodlouženou tramvajovou trať z Holyně do Slivence. Provoz zajistí tramvajové linky číslo 4 a 5. V neděli 22. října se podnik chystá zprovoznit také prodlouženou trať z Divoké Šárky na sídliště na Dědině.
13. 10. 2023Aktualizováno13. 10. 2023|

Novou pražskou radní se stala starostka Slivence Jana Plamínková. Nahradila Hlubučka

Novou radní a náměstkyní primátora hlavního města se stala dosavadní městská zastupitelka a starostka Slivence Jana Plamínková (STAN). Ve funkci nahradila dosavadního stranického kolegu Petra Hlubučka (STAN), který kvůli obvinění ze strany policie rezignoval. Plamínkovou ve čtvrtek zvolili pražští zastupitelé.
16. 6. 2022|

V Praze začne jezdit tramvaj z Barrandova do Holyně. Jako první novým úsekem projel historický vůz

V sobotu začnou v Praze jezdit pravidelné tramvajové spoje na prodloužené trati ze stanice Sídliště Barrandov do Holyně. První tramvaj vyjela na trať už v pátek, ovšem pouze historický vůz v rámci vyhlídkových jízd. Náklady na stavbu nové tramvajové tratě byly asi 260 milionů korun, z toho dvě stě milionů získal Dopravní podnik Praha (DPP) z evropských fondů. Podnik navíc plánuje příští rok na jaře zahájit stavbu dalšího prodloužení z Holyně do Slivence.
8. 4. 2022|

Začala stavba tramvajové tratě z Barrandova do Holyně

Pražský dopravní podnik (DPP) zahájil stavbu prodloužení tramvajové tratě ze zastávky Sídliště Barrandov do Holyně, která je první částí plánovaných kolejí do Slivence. Úsek bude měřit zhruba jeden kilometr a budou na něm dvě zastávky. Dostavěn by měl být za deset měsíců. Náklady jsou zhruba 170 milionů korun, oznámil primátorův náměstek Adam Scheinherr (Praha Sobě) a ředitel DPP Petr Witowski. Po dokončení první části vybuduje podnik koleje do Slivence. Podnik nyní chystá také prodloužení tratě z Modřan na Libuš a zahájena byla stavba smyčky na Zahradním Městě.
11. 6. 2021|

Malá pole, remízky, žádná chemie. Praha bude hospodařit ekologicky

Pražský magistrát rozdělí novými remízky své zemědělské plochy na menší pole a zakáže anorganická hnojiva. Zároveň změní smlouvy se zemědělci, kteří budou muset hospodařit podle zásad ekologického hospodářství. Důvodem je rostoucí sucho a eroze půdy, prohlásil primátorův náměstek Petr Hlubuček (STAN). Ze zhruba 14 tisíc hektarů zemědělské půdy v hlavním městě vlastní Praha 1650 hektarů.
3. 9. 2019|
Načítání...