TÉMA

Nová Bystřice

V několika obcích doplní eurovolby i místní referenda. Rozhodovat se bude o gigafactory i větrných elektrárnách

Lidé v několika obcích budou tento pátek a sobotu 7. a 8. června vybírat nejen zástupce do Evropského parlamentu, ale také hlasovat v místních referendech. Ministerstvo vnitra jich registruje jedenáct. Například v Dolní Lutyni na Karvinsku se uskuteční referendum o gigafactory, voliči z obce Mšené-lázně na Litoměřicku a Moravského Berouna na Olomoucku zase budou rozhodovat o vybudování větrných elektráren.
5. 6. 2024|

Zájem o práci strážníka upadá. Někde pomáhají i asistenti prevence kriminality

Obcím v jihočeském pohraničí chybí strážníci. Například České Velenice na Jindřichohradecku shání tři nové posily. Na pořádek tam nyní musí dohlížet také asistenti prevence kriminality a bezpečnostní agentura. Město teď zvažuje, že by případným novým posilám nabídlo benefity. Nová Bystřice ale zvolila úplně jiný přístup. Městskou policii tam nechtějí kvůli finanční náročnosti a spoléhají na tu státní.
24. 5. 2024|

Obchvat Nové Bystřice rozděluje místní obyvatele. Zastupitelstvo města zamítlo referendum a nakonec i stavbu

Zastupitelé jihočeské Nové Bystřice zastavili přípravu stavby obchvatu města. Zamítli i vyhlášení referenda. Městem na dohled od hraničního přechodu do Rakouska jezdí denně stovky nákladních aut a kamionů. Jejich cesta vede přímo přes historické náměstí.
28. 3. 2024|

Jihočeské úzkokolejky opustily historické vozy. Odvoz nařídila insolvenční správkyně, šéf místních drah nesouhlasí

V Kněževsi na Rakovnicku budou nově deponované dva historické úzkorozchodné železniční vozy z majetku zkrachovalých Jindřichohradeckých místních drah (JHMD). Rozhodla o tom insolvenční správkyně. JHMD na sebe v září podaly insolvenční návrh. V říjnu přestaly na tratích z Jindřichova Hradce do Nové Bystřice a Obrataně jezdit vlaky, cestující zůstali odkázáni na autobusové linky.
8. 11. 2022Aktualizováno8. 11. 2022|

30 let zpět: Ohrožená jindřichohradecká úzkokolejka

Unikátní jindřichohradecká úzkokolejka byla před třiceti lety vybrána mezi dvacet nejméně efektivních železničních tratí, na kterých mělo dojít k zastavení provozu. K záchraně trati Jindřichův Hradec – Nová Bystřice se rozhodly přispět obecní úřady a podniky závislé na jejím chodu. Pomoci mělo také zatraktivněním provozu v turistické sezoně.Vraťte se každý den na chvíli o 30 let zpět a podívejte se, jaké okamžiky přinesl rok 1992.
12. 1. 2022|