TÉMA

Kontejnerová loď

Britská policie po nehodě tankeru zadržela kapitána kvůli usmrcení z nedbalosti

Britská policie po pondělní srážce tankeru a nákladní lodi zadržela muže, podezřívá ho z usmrcení z nedbalosti, informovala stanice Sky News. Podrobnosti o muži úřady nezveřejnily, vlastník lodi ale následně uvedl, že zadržen byl její kapitán. Kolizi u pobřeží východní Anglie nepřežil zřejmě jeden námořník. Ten je oficiálně pohřešovaný, podle záchranářů je ale s velkou pravděpodobností mrtvý. Britská pobřežní stráž podle agentury Reuters uvedla, že na kontejnerové lodi stále hoří, zatímco požár na tankeru se již téměř podařilo uhasit.
11. 3. 2025Aktualizováno11. 3. 2025|

Námořní evergreen. Po roce od Ever Given najela na mělčinu sesterská loď

Téměř rok poté, co nákladní loď Ever Given ucpala Suezský průplav, uvázla další loď společnosti Evergreen Marine Corp – tentokrát na mělčině v zátoce Chesapeake Bay u amerického Baltimore, odkud Ever Forward vyplula v neděli večer. Směřovala do Norfolku ve Virginii. Provoz ostatních plavidel tentokrát neblokuje.
15. 3. 2022|

Ever Given připlula do Rotterdamu. Posádka může po více než čtyřech měsících vystoupit

Kontejnerová loď Ever Given, která v březnu skoro na týden zablokovala Suezský průplav, s tříměsíčním zpožděním připlula do své cílové stanice v nizozemském Rotterdamu. Po 140 dnech tak může z paluby vystoupit posádka, jíž to egyptské úřady zakazovaly.
29. 7. 2021|

Bagrista, který pomohl uvolnit Suezský průplav, čeká na proplacení přesčasů

Když Suezský průplav 23. března zablokovala kontejnerová loď o velikosti mrakodrapu, po Abdalláhu Abdalgavádovi jako jediném řidiči rypadla v blízkém okolí se sháněl jeho nadřízený. V tu chvíli ještě osmadvacetiletý muž netušil, že ho čeká několik dní, kdy bude pracovat téměř bez přestávky i 21 hodin denně. Abdalgavád, který svou obětavou prací významně přispěl k obnovení dopravy v Suezském průplavu, stále čeká na proplacení přesčasů, sdělil serveru Business Insider.
8. 4. 2021|
Doporučujeme

Drtivá většina zboží pluje po moři. Mapy ukážou, kde hrozí problémy

Asi 80 procent všeho zboží se podle dat OSN převáží po moři, kolem 12 miliard tun ročně. Většina se plaví po širokých vodách otevřeného moře. Existuje však několik úžin, jejichž zablokování může způsobit rozsáhlé problémy, jak ukázala Ever Given v Suezu. Organizace Geopolitické zpravodajské služby (GIS) identifikovala osm primárních a 14 sekundárních úzkých hrdel.
1. 4. 2021Aktualizováno4. 4. 2021|
Načítání...