TÉMA

Institut politického marketingu

Spekulace v médiích o výměně ministrů může být jen vypuštění balonku. Třeba jako u Plagy a Blatného

Po týdnech spekulací o konci Jana Blatného (za ANO) v čele ministerstva zdravotnictví uprostřed koronavirové pandemie došlo skutečně k jeho výměně. Den před jeho odvoláním média informovala ještě o plánované rošádě na ministerstvu školství, ta se nakonec nepotvrdila. Komentátoři teď přemýšlí nad tím, co je důvodem takových zpráv, jež novináři dostávají od zdrojů, kterým jinak věří. Na tolik informací o chystaných změnách ve vládě totiž doposud nebyli zvyklí. Téma zpracoval pořad Newsroom ČT24.
11. 4. 2021|

Zadarmo a z vlastní iniciativy vytvářejí marketéři kampaň na podporu očkování. Pokud uspějí, zahájí ji v únoru

Očkování proti covidu má být symbolem národní hrdosti a také hlavní událostí roku 2021. Takové jsou představy vlády o kampani, která má Čechy přimět k tomu, nechat se očkovat. Podle posledního průzkumu si totiž pro vakcínu plánuje přijít ani ne polovina Čechů. Výběrové řízení vláda ještě nevypsala, existuje už ale několik nápadů, jak obří, několikaměsíční kampaň vést. Od začátku ledna ji v rámci takzvaného hackatonu vymýšlí přední čeští experti na reklamu a komunikační agentury. Jak by mohla vypadat a jakou roli by vedle ní měla hrát média? Po tom pátral pořad Newsroom ČT24.
16. 1. 2021|

Volby prezidenta USA rámují pravidla, která části Američanů berou právo hlasovat

O amerických prezidentských volbách mnozí říkají, že nejsou spravedlivé. Nejde však pouze o fakt, že k tomu, aby se někdo stal hlavou USA, není potřeba nadpoloviční většina hlasů samotných voličů. Problém je i v tom, že někteří lidé vůbec volit nemohou. Takových Američanů jsou miliony, žijí totiž na územích, která nejsou uznanými státy USA. Každý region má také svá pravidla, někde se volí prostřednictvím klasických volebních lístků, jinde zase na terminálech s dotykovými obrazovkami.
22. 10. 2020|