Prima spustí na apríla nový kanál Prima Cool

Praha - Aprílová středa přinese vysílání nového kanálu TV Prima s názvem Prima Cool. Signál televize se bude šířit digitálně, sledovat půjde prostřednictvím satelitu, kabelu i prostřednictvím digitálního multiplexu. Diváci se mohou těšit na seriály Futurama nebo Teorie velkého třesku (The Big Bang Theory). Ze začátku bude Prima Cool vysílat především pořady nakoupené v zahraničí. Do budoucna uvažuje i nad českou produkcí.

Jak uvedl generální ředitel Primy Marek Singer, cílovým divákem Prima Cool je jakýkoli člověk mezi 20 a 40 lety, nikoli výlučně. „Je to člověk, který žije ve městě, má aktivní způsob života, má rád ironický humor a rád se zasměje. Je to divák, kterému se často stane, že i když se chce večer dívat na televizi, nemá na co,“ uvedl Singer.

Prima se domnívá, že nový kanál nabídne alternativní pořady k tomu, co poskytuje současný, hlavně večerní program hlavních televizních stanic. Svému divákovi se chystá nabídnout pořady, které se v zahraničí pravidelně umisťují na nejvyšších příčkách žebříčků sledovanosti. Půjde o seriály, sitcomy, filmy a sport v podobě sobotních přenosů Premier League. V současnosti patří mezi nakoupené pořady ještě seriál Angel, Chuck či další řada Hrdinů, sitcom Spolužáci nebo magazín Top Gear.

Vysílání začne v 18:15 seriálem, následovat bude kreslená Futurama (ta jediná poběží i o víkendu), pořad Brainiac: Šílená věda, znovu seriál a po něm sitcom. Vysílání zakončí celovečerní film okolo půlnoci. Víkendové schéma se bude mírně lišit, přibude sportu, filmů a bude delší. Po ustálení vysílací koncepce zahájí Prima Cool vysílání ve všední dny mezi 12:00 a 13:00, končit bude okolo půlnoci. O víkendech začne už v devět hodin ráno a pojede do večerních hodin.

Nový kanál pro Primu znamená strategickou investici. „Chtěli bychom zasáhnout nové diváky, kteří se zatím na Primu dívají okrajově, což bývá často citovanou slabinou televize. Komerčně to pro nás je do budoucnosti zajímavé,“ vysvětli Singer. V současné době má Prima Cool pětiletý strategický plán, v rámci kterého se pohybuje. Konkrétní čísla však generální ředitel uvádět nechtěl. „Určitá ziskovost v tom plánu je, ale není to postaveno tak, že když to nebude příští rok ziskové, tak končíme. Finanční a divácký zásah budou porovnávat teprve ke konci strategického období,“ uvedlo vedení televize.

Reklamní a marketingová kampaň začne tuto neděli 8. března. Poběží na Primě, na novém kanálu a též na internetu. Interní struktura Primy se kvůli Prima Cool nezmění, přibude pouze pozice koordinátora kanálu, kterým se stane Kateřina Čuntlová.

TV Prima plánuje spustit další kanál, a to Prima Klub, který by měl být primárně zaměřen na ženy. Rozhodnout o něm chce do léta.