Stavba takzvané rychlodráhy do Kladna naplno začíná. Zatím jde jen o dva krajní úseky. Pro cestující by ale měly přinést bezbariérový přístup. Alespoň částečné zrychlení dopravy lze očekávat až za několik let.
Kladenské nádraží zažívá velkou změnu v souvislosti s takzvanou rychlodráhou
Hlavní kladenské nádraží zažívá zřejmě největší změnu za 150 let od postavení výpravní budovy. Během posledních tří týdnů se kolejiště změnilo k nepoznání. V zadní části nádraží se vytrhávají staré koleje, právě tam by měly vyrůst první peróny.
„Mezi stávající pátou a sedmou staniční kolejí vznikne provizorní nástupiště. Stavět ho začneme 27. února a cestujícím bude k dispozici od 6. března,“ sdělil mluvčí Správy železnic Jan Nevola. Stará část nádraží bude zatím ještě sloužit. I na ni ale s modernizací dojde.
Vytrhané koleje mají ocelové pražce a patrný je i archaický způsob upevnění přídržnic. Tyto prvky se používaly zhruba od dvacátých let až do začátku let padesátých minulého století.
Práce i v Bubnech
Podobné je to i na druhé straně takzvané rychlodráhy. Demoluje se ve velkém i v pražských Bubnech. Vlaky místem budou jezdit už jen asi dva týdny, pak budou končit v Dejvicích.
„Prostor bude kompletně volný pro stavbu, což umožní plynulou výstavbu bez rušení železničním provozem,“ řekl už dříve náměstek generálního ředitele Správy železnic Mojmír Nejezchleb.
Omšelou historii tam má brzy nahradit betonová moderna. K výraznému zkrácení jízdních dob to ale nepovede. Proti původním plánům se jen využije původní stopa trati z poloviny devatenáctého století. Vyjde to asi na třicet miliard korun.