TÉMA

Rychlodráha

V Kladně vzniká nový nádražní terminál

Začíná stavba nového nádražního terminálu v Kladně. Nahradit má budovu z 19. století, kterou železničáři zbourali už loni. Investice je součástí modernizace úseku Kladno–Ostrovec a také trati do Prahy, která povede i přes Letiště Václava Havla. První cestující by se údajně po trati mohli projet v roce 2030. Až bude vše kompletně hotovo, cesta z centra Prahy na letiště by mohla trvat 25 minut.
4. 9. 2025|

Vysokorychlostní železnice může být v Česku za deset let, zjistila Bilance

Do konce března má ministerstvo životního prostředí vydat stanovisko EIA k plánu prvních dílčích úseků vysokorychlostní trati v Česku. Konkrétně na trasy na Přerovsku, kde by se rychlost zvýšila zatím na 200 kilometrů za hodinu. Další ještě rychlejší tratě umožňující až 320 kilometrů za hodinu se mají od té chvíle začít budovat postupně do roku 2050 v celé zemi. Tématu se věnoval pondělní díl publicistického pořadu Bilance.
24. 3. 2025|

Ústecký kraj schválil trasu vysokorychlostní železnice

Zastupitelé Ústeckého kraje v pondělí po šesti hodinách jednání schválili trasu vysokorychlostní trati navrženou Správou železnic (SŽ). Rychlodráha spojí Prahu přes sever Čech s Drážďany. Proti vybrané trase vystoupily desítky občanů a starostů zejména z Litoměřicka. Chlumec na Ústecku avizoval, že podá proti rozhodnutí žalobu na soud. Pro hlasovalo třicet zastupitelů z jedenapadesáti přítomných. Nová trať povede skrz Středohorský tunel přes Ústí nad Labem, kde bude zastávka a terminál, do Krušnohorského tunelu.
24. 6. 2024|

Kladenské nádraží zažívá velkou změnu v souvislosti s takzvanou rychlodráhou

Stavba takzvané rychlodráhy do Kladna naplno začíná. Zatím jde jen o dva krajní úseky. Pro cestující by ale měly přinést bezbariérový přístup. Alespoň částečné zrychlení dopravy lze očekávat až za několik let.
26. 2. 2023|

Končí práce na Negrelliho viaduktu, tím i první etapa stavby železnice na letiště. Další zaberou ještě devět let

Rekonstrukce Negrelliho viaduktu je u konce. Vlaky přes most sice jezdí již čtvrt roku, ale teprve nyní definitivně skončily i všechny práce a most je takový, jaký byl před 170 lety, když byl nový. Rekonstrukce to nebyla snadná, protáhla se o několik měsíců. Byla to ale také první fáze mnohem větší přestavby, kde pár měsíců nebo celý rok nehraje roli, protože má zpoždění bezmála čtvrt století – modernizace tratě do Kladna, jejíž nejčastěji zmiňovanou součástí bude odbočka na Letiště Václava Havla.
5. 9. 2020|
Načítání...