TÉMA

Dráha

Ústecký kraj schválil trasu vysokorychlostní železnice

Zastupitelé Ústeckého kraje v pondělí po šesti hodinách jednání schválili trasu vysokorychlostní trati navrženou Správou železnic (SŽ). Rychlodráha spojí Prahu přes sever Čech s Drážďany. Proti vybrané trase vystoupily desítky občanů a starostů zejména z Litoměřicka. Chlumec na Ústecku avizoval, že podá proti rozhodnutí žalobu na soud. Pro hlasovalo třicet zastupitelů z jedenapadesáti přítomných. Nová trať povede skrz Středohorský tunel přes Ústí nad Labem, kde bude zastávka a terminál, do Krušnohorského tunelu.
24. 6. 2024|

Nehod na drahách i obětí loni ubylo. Strojvedoucí byli pozornější, řidčeji projížděli Stůj

Na drahách se loni stalo 4425 mimořádných událostí. Z nich 1161 se stalo na železnici a 3264 na neželezničních drahách a v metru, informovala Drážní inspekce. Nehod a dalších mimořádností na železnici ve srovnání s předchozím rokem ubylo zhruba o devadesát a meziročně jich bylo méně i celkově. Méně bylo také obětí nehod, na drahách zahynulo loni 239 lidí.
8. 1. 2024|

Pražské letiště je blíž k nové ranveji. Rozhodovat bude opět krajský soud

Pražské letiště se posunulo blíž k výstavbě druhé vzletové a přistávací dráhy. Nejvyšší správní soud (NSS) se letiště zastal a zrušil rozhodnutí Krajského soudu v Praze, podle kterého se měl projekt nové dráhy vyškrtnout ze zásad územního rozvoje. Podle letiště je ale druhá dráha potřebná pro navýšení kapacit. Odpůrci, mezi kterými jsou hlavně okolní obce, se obávají většího hluku.
19. 4. 2023|

Kladenské nádraží zažívá velkou změnu v souvislosti s takzvanou rychlodráhou

Stavba takzvané rychlodráhy do Kladna naplno začíná. Zatím jde jen o dva krajní úseky. Pro cestující by ale měly přinést bezbariérový přístup. Alespoň částečné zrychlení dopravy lze očekávat až za několik let.
26. 2. 2023|

V pátek se k Zemi přiblíží největší asteroid letošního roku. Podle NASA srážka nehrozí

Tento týden se k Zemi přiblíží „potenciálně nebezpečný“ asteroid o délce více než jeden kilometr. Půjde o největší asteroid, který by se měl v roce 2022 dostat relativně blízko k naší planetě. Přesto podle NASA nepředstavuje reálné nebezpečí.
25. 5. 2022|

Vlaky CityElefant dostanou zabezpečení za miliardu a půl

České dráhy vybaví své regionální vlaky CityElefant zabezpečovacím systémem ETCS. Zakázku na vybavení 66 souprav provede za 1,5 miliardy korun dceřiná společnost drah ČD-Telematika s dalšími partnerskými firmami. Vlaky budou vybavovány postupně, první část dostane zabezpečovací techniku do roku 2025. Dráhy nechají vybavit systémem i další své vlaky.
3. 5. 2022|

Loni zemřelo na drahách 205 lidí. Je to nejméně za devatenáct let

Na českých drahách zemřelo loni 205 lidí, nejméně za posledních devatenáct let. Meziročně bylo na železnici, v metru a na lanových, trolejbusových i tramvajových drahách v roce 2021 o šestnáct procent méně mrtvých. Vyplývá to z údajů, které zveřejnila Drážní inspekce.
4. 1. 2022|

Pražské hlavní nádraží slouží cestujícím 150 let. Jmenovalo se po císaři i americkém prezidentovi

Své nejdůležitější nádraží má Praha 150 let. Že právě dnešní hlavní nádraží bude jednou tím nejvytíženějším nejenom ve městě, ale i v celé zemi, však tehdy mohl málokdo tušit. Vzniklo jako koncové nádraží na pouhé odbočce z hlavní trati Dráhy císaře Františka Josefa, která spojovala Vídeň s Bavorskem. Jako rozhodující výhoda se ukázal fakt, že se brzy dočkalo napojení i na další trati. Díky ideální poloze nakonec zastínilo svým významem, ale i svojí krásou všechna ostatní pražská nádraží.
14. 12. 2021|

30 let zpět: Konkurence na regionální trati

I na železnici se před 30 lety začalo projevovat konkurenční prostředí. Díky soutěživosti provozovatelů na Zlínsku se provoz na trati z Otrokovic do Vizovic dokonce ztrojnásobil. Doprava po dráze byla lacinější než cesta trolejbusem.Vraťte se každý den na chvíli o 30 let zpět a podívejte se, jaké okamžiky přinesl rok 1991.
19. 9. 2021|

Závodiště Velké pardubické je ve špatném stavu, koním hrozí nebezpečí. Někteří jezdci kvůli tomu nepřijedou

Na cílové rovině dostihového závodiště v Pardubicích jsou škody bezmála za milion korun, a to poté, co tam přes zimu bylo veřejné kluziště. Poškození dráhy je takové, že majitelé mají strach o bezpečnost svých koní, někteří zahraniční už kvůli tomu dokonce zrušili svou účast v hlavním dostihu sezony. Dostihový spolek je navíc s rekultivací závodiště pod časovým tlakem, protože sezona začíná na začátku května.
21. 3. 2019|