Ostravská Aréna ve stejné anketě uspěla před dvěma lety s čechovovskou hrou Ruská zavařenina. V třiadvacátém ročníku zmínili kritici pětapadesát divadelních titulů. Za vítězství Slyšení je jeho autor Tomáš Vůjtek rád především proto, že inscenaci vnímá jako hodně složitou.
„Hodnotitelé nás vyslyšeli. Text o Adolfovi Eichmannovi a ostravských Židech není jednoduchou záležitostí,“ připustil několikanásobný držitel druhých či třetích Cen Alfréda Radoka. Slyšení - druhá část volné trilogie odhalující kořeny dnešních problémů, především evropských komplexů - bylo odměněno Radokovou cenou v dramatické soutěži o nejlepší původní českou a slovenskou divadelní hru za rok 2012.
"Posílila Národní divadla v Praze i v Brně, naopak oslabilo Divadlo Na zábradlí či Husa na provázku. Překvapivě se ani jediné nominace nedočkaly Činoherák Ústí nad Labem, Divadlo Petra Bezruče Ostrava, Divadlo na Vinohradech a další významné soubory,“ okomentoval výsledky ankety šéfredaktor Divadelních novin Josef Herman.
„K nejpodstatnějším tématům v textech nominací patří proměna činohry Národního divadla v Brně, směřování pražského ND, práce Dušana Davida Pařízka mezi českým a německým divadlem či průzkum historických traumat v Aréně,“ domnívá se.
Divadelní počiny loňského roku ocení začátkem roku také dvě divadelní ocenění: Ceny divadelní kritiky (dřívější Ceny Alfréda Radoka) a Ceny Thálie.