Vysoká zpoždění nabíraly od rána vlaky na trati mezi Prahou a Berounem. Dopravu ráno zastavil sloup trakčního vedení na zastávce v Černošicích, který se naklonil nad trať a potom spadl na koleje. Průjezdná po obou kolejích je trať zhruba od tří odpoledne. Zprvu se provoz na trati přes Černošice zastavil úplně, později vlaky jezdily po jedné koleji.
V Černošicích spadl na koleje sloup, půl dne jezdily vlaky po jedné koleji a nabíraly zpoždění
Vlaky, které jezdí po hlavní trati mezi Prahou a Berounem, se zastavily před sedmou ráno. Po necelých dvou hodinách se rozjely, ale jen po jedné koleji. Druhou se podařilo zprůjezdnit až odpoledne.
Příčinou mimořádné výluky byl poškozený sloup trakčního vedení v Černošicích. Nejprve se naklonil, potom spadl na koleje. „Hned se začíná pracovat na vybudování základů pro nový stožár a měla by se tam během nejbližších týdnů udělat nová náhrada,“ řekl mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.
Dodal, že trakční soustava na berounské trati patří k nejstarším v Česku, asi tři čtvrtiny podpěr jsou staré přes dvacet let. „Správa železnic proto stav trakční soustavy neustále monitoruje a každý rok zde část trakčního vedení obměňuje,“ ujistil. I na úseku, kde ve středu spadl sloup, se podle něj provádějí pravidelné prohlídky. „Žádné potenciální poškození při nich nebylo detekováno,“ uvedl.
Po trati, kde byla část dne dispozici jen jedna kolej, jezdí expresy Praha–Plzeň–Cheb, rychlíky Praha–Plzeň–Klatovy a osobní vlaky z Prahy do Řevnic a Berouna. Řada vlaků se zpozdila o desítky minut, ranní rychlík do Klatov nabral rovnou hodinu navíc. Kolem poledne se zpoždění dálkových vlaků pohybovala většinou mezi čtvrthodinou a půlhodinou.
Nejhůře mimořádnou výluku odnesli cestující ze dvou ranních rychlíků, které odřekly České dráhy v době úplného uzavření trati v celém úseku mezi Prahou a Berounem, i když náhradní autobusy jezdily jen mezi Prahou a Dobřichovicemi. Několik osobních vlaků dráhy zcela odřekly. Jeden rychlík jel z Berouna do Prahy po souběžné trati přes Rudnou.
Na trati Praha–Beroun se v současnosti pracuje, kvůli tomu se vlaky často zpožďují a část spojů je zrušená. Modernizace se ale zatím netýká Černošic. Přesto je i zdejší úsek v posledních měsících problematický. V zimě se několik týdnů jezdilo jednokolejně poté, co v Černošicích narazilo do sloupu trakčního vedení osobní auto. Správa železnic dlouho čekala s jeho výměnou, zdůvodnila to mrazivým počasím.
Znovu vyjíždějí vlaky, které zmizely kvůli koronavirovému útlumu
Pátek, který začal pro některé cestující velmi nešťastně, měl ovšem být pro českou železnici slavným dnem – do plného provozu se vrací tři rychlíkové linky a provoz svých dálkových vlaků rozšíří i RegioJet.
České dráhy znovu začínají jezdit bez omezení z Prahy do Českých Budějovic i Českých Velenic. Dosud byla část spojů odřeknutá a přímé vlaky na Třeboňsko a k rakouským hranicím fakticky nejezdily – ve Veselí nad Lužnicí museli cestující přestupovat do náhradní soupravy. Stejně tak již jezdí všechny rychlíky linky Praha–Děčín. Dosud byly mimo provoz spoje, které jezdí pouze v pracovní dny. Končí i omezení linky Praha–Vsetín–Púchov. Většina spojů byla v minulých měsících zkrácena a začínala až v Olomouci.
RegioJet, který jezdí na rychlíkové lince Brno–Bohumín, přidá od soboty čtyři dosud zrušené spoje. V průběhu příštího týdne slíbili oba dopravci další obnovené vlaky včetně pendolina Františkovy Lázně – Bohumín a nočního vlaku RegioJetu z Prahy do Košic.
Cestující musí počítat s tím, že zejména pro dálkové vlaky RegioJet, pendolina a expresy Praha–Púchov platí od 6. dubna nové jízdní řády. Správa železnic je zavedla kvůli výluce na Orlickoústecku, kterou v pátek oficiálně zahájila. Expresní vlaky jezdící mezi Prahou a Brnem jsou odkloněné přes Havlíčkův Brod, ostatní vlaky, které se Orlickoústecku vyhnout nemohou, mají výrazně prodloužené jízdní doby. Většina z nich proto odjíždí z Prahy dříve a přijíždí později.