K návštěvě Česka bude lákat Einstein i Mandlová

Praha – Nová reklamní kampaň CzechTourismu s názvem „Česko – místo pro váš příběh“ má nalákat české i zahraniční turisty na podzimní návštěvu historických památek a lázeňských měst. Do boje za klienty pro tradičně slabší podzimní sezonu chce nasadit známé osobnosti, které Česko v minulosti navštívily. Například k návštěvě hlavního města tak bude zvát Albert Einstein, kterého Praha údajně inspirovala k objevu teorie relativity. K propagaci Mariánských Lázní zase CzechTourism využije Johanna Wolfganga Goetha.

Nová reklamní kampaň CzechTourismu je zaměřená především na podporu regionální turistiky, jedním z jejích cílů je podpořit tradičně slabou podzimní sezonu a nalákat lidi na výlety na prodloužené víkendy. „Kampaní jsme chtěli zareagovat na situaci, kdy nám statistiky ukazují snížení dynamiky růstu počtu příjezdů turistů za druhý kvartál,“ doplnil ředitel odboru strategie a marketingu agentury CzechTurism Marek Mráz.

CzechTourism chce kampaní prodloužit letní turistickou sezonu, která se právě chýlí ke konci, zejména v regionech. Zvát proto bude hlavně k návštěvě památek UNESCO a českých lázní. Především zahraniční bonitní turisty chce agentura za využití skutečných historických návštěvníků motivovat k tomu, aby si přijeli do Česka prožít svůj příběh.

Kampaň pro jednotlivé trhy počítá s nasazením různých osobností. Pro italský trh hodlá CzechTourism využít například Franceska Petrarku, Petra Velikého použije jako lákadlo pro potenciální návštěvníky z Ruska a tuzemské návštěvníky bude agentura lákat pomocí připomínky lázeňských pobytů Adiny Mandlové. Slavná herečka si oblíbila zejména Luhačovice, a to při natáčení filmu Bílá vrána v roce 1937. „Příběhy, které předestřeme návštěvníkům České republiky, je můžou inspirovat k touze, aby tam prožili i své vlastní,“ míní generální ředitel CzechTourismu Rostislav Vondruška.

Za vytvoření kampaně pro šest zemí a nákup prostoru v médiích CzechTourism zaplatil zhruba 24 milionů korun. Výměnou za to očekává dosažení hodnoty 1,15 milionu kliknutí na stránkách internetových prezentací, inzerci v tištěných médiích by podle něj mělo vidět přes deset milionů čtenářů.

Někteří odborníci jsou ovšem k výsledkům kampaně skeptičtí a nešetří kritikou. Je podle nich například příliš široká a snaží se propagovat všech 14 krajů najednou. „Myslím si, že to není o tom, jaká by měla být kampaň v Evropě, ale chybí bé, a to kampaň ve vzdálených zemích, například v Číně, Brazílii, v jižní Africe, to znamená v zemích, které prudce rostou v turistice,“ doplnil mluvčí Asociace cestovních kanceláří ČR Jan Papež.

Kampaň poběží od konce srpna do konce letošního roku v Německu, Polsku, Rusku, Francii, Itálii, Velké Británii a také v Česku. Vizuály a bannery by se podle CzechTourismu měly objevit například ve francouzském deníku Le Monde, německé verzi časopisu National Geographic, recenzním portále Trip Advisor či formou internetové reklamy na vyhledávači Google.