Rizikový podjezd, matoucí značení. Brněnská náplavka má nedostatky

Náplavka v Brně na Poříčí byla otevřena před dvěma měsíci, stavba ale stále není zkolaudovaná a objevují se i problémy. Lidé zatím nemohou využít například lávku přes řeku u Hospice sv. Alžběty, cyklisté oficiálně neprojíždějí cyklostezkou směrem k Anthroposu. Problematický je také podjezd pod Heršpickou ulicí, kde se mísí provoz chodců a cyklistů.

Cyklisté i chodci se po otevření náplavky vrátili nejen na břehy Svratky, ale také do podjezdu v Heršpické ulici, který byl v minulosti místem nehod. „Bezpečný podjezd to není, protože umožňuje cyklistům rychlou jízdu v nepřehledném místě. Úsek není rovný a v zalomení, kam cyklisté vjíždějí, se chodci objevují prakticky nahodile z několika směrů,“ popsal jihomoravský koordinátor BESIPu Pavel Čížek.

V minulosti patřil podjezd společnosti CTP Invest, v roce 2024 ho koupilo město. Soukromá firma už v roce 2021 slíbila instalovat zpomalovací prvky s tím, že místo pak bude řešeno v rámci kompletní rekonstrukce nábřeží. „S otevřením náplavky a nových stezek byla v podjezdu nově vyznačena stezka pro pěší s povoleným vjezdem cyklistů. Ti tam mohou jezdit maximální rychlostí dvacet kilometrů za hodinu,“ uvedl mluvčí magistrátu Filip Poňuchálek.

Vyloučení cyklistů není možné

Po dokončení protipovodňových opatření přibyly v podjezdu nápisy „Pozor!“ a červené podbarvení v místech, kde chodci vstupují do cesty cyklistům bez dostatečného rozhledu.

„Aby byl podjezd opravdu bezpečný, musela by se podle koordinátora cyklistická doprava zcela vyloučit. To však není možné vzhledem k absenci náhradní trasy. Další variantou by byla přestavba nájezdových ramp, aby bylo do podjezdu dobře vidět. Kvůli stavebním omezením ale nyní není místo na jejich rozšíření,“ vysvětlila redaktorka České televize Monika Krejsová.

3 minuty
Události v regionech plus: Problémy na brněnské náplavce
Zdroj: ČT24

Matoucí značení

Podle policie mají chodci v podjezdu na rozdíl od cyklistů dostatečný přehled. Problémem je však dopravní značení. „Při kontrole místa v blízkosti podjezdu policie zjistila drobné nedostatky v rámci svislého i vodorovného značení,“ potvrdil Evžen Nesrovnal z brněnského dopravního inspektorátu.

„Jsou tu zónové značky, stezky pro cyklisty a chodce smíšené – je to takový pelmel, ze kterého běžní chodci ani cyklisté nemusí být moudří. Nemusejí si být jistí, jak se pohybovat,“ doplnil Čížek.

Podle něj je problémů víc. „Například značka může být nevhodně umístěná nebo zakrytá větvemi, takže není vidět. A také to, že jsou tu dvě značky – zleva i zprava – a není jasné, kterou se řídit,“ popsal.

Značek mělo být původně ještě více

Cílem magistrátu přitom bylo množství značek omezit. „V původním návrhu bylo zakresleno více než padesát značek, což by nebylo v řečišti řeky vhodné, zejména při případných povodních. Proto jsme zvolili zónové značení,“ vysvětlil Poňuchálek.

Město nyní prověřuje, zda je rozmístění značek funkční. Špatně čitelné piktogramy chce případně přesunout nebo zvýraznit.

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Regiony

Firma odváží 70 tun nelegálního odpadu z Brna zpět do Německa

Najatá firma začala z nelegální skládky v brněnských Horních Heršpicích odvážet část odpadu zpět do Německa. Půjde o 35 tun karbonového prachu, který je naložený ve velkoobjemových vacích. Ve čtvrtek odjely dva kamiony, bude se pokračovat v pátek, kdy by měly další dva kamiony odvézt zbylou část z uvedených 35 tun. Větší část uloženého odpadu, asi 282 tun, v Horních Heršpicích zatím zůstane, řekla mluvčí České inspekce životního prostředí (ČIŽP) Miriam Loužecká.
před 53 mminutami

Na Orlickoústecku se srazil vlak s nákladním autem

V Hrušové na Orlickoústecku se ve čtvrtek ráno srazil osobní vlak s nákladním automobilem, zranění jsou čtyři lidé, z toho tři ve vlaku, řekla mluvčí hasičů z Pardubického kraje Lucie Pipiš. Zraněného řidiče z kamionu přepravil vrtulník do Fakultní nemocnice v Hradci Králové. Po 13:00 byl provoz obnoven bez omezení.
09:52Aktualizovánopřed 3 hhodinami

Na Svitavsku se otevřel nový úsek dálnice D35 z Janova do Opatovce

Na Svitavsku se otevřel téměř dvanáctikilometrový úsek dálnice D35 z Janova do Opatovce. Na ostatní dálniční části nenavazuje, protože jsou rozestavěné nebo se připravují. Stavba trvala od května 2023 a stála skoro tři miliardy korun. Podle generálního ředitele Ředitelství silnic a dálnic Radka Mátla i tak pojme část tranzitní dopravy. Výhodou je, že řidiči na něm nemusí zatím mít dálniční známku.
před 4 hhodinami

Provoz na D1 na Vysočině byl po hromadné nehodě plně obnoven

Provoz na dálnici D1 na Vysočině ve směru na Brno na stém kilometru zastavila ve čtvrtek před 8:30 asi na hodinu a půl hromadná dopravní nehoda devíti osobních aut, nákladního auta a dodávkového auta s přívěsem. Od desáté hodiny bylo místo průjezdné jedním pruhem, před půl dvanáctou už byl provoz plně obnoven. Mluvčí záchranné služby Kraje Vysočina Petr Janáček sdělil, že se lehce zranilo šest osob. Tři z nich byly podle policie převezeny do nemocnice.
09:18Aktualizovánopřed 5 hhodinami

Brněnský Drákula má rád nejen krev, ale i vtipy

Městské divadlo Brno uvedlo v české premiéře komedii Drákula. Původní dílo od amerických autorů přepracoval režisér Stanislav Slovák tak, aby odkazovalo na aktuální společenské dění.
před 7 hhodinami

Místo vězeňských cel byty. Žatec je chce nabídnout i vojákům

V Žatci začala přestavba někdejší věznice na bytový dům. Město v něm chce nabídnout nové bydlení lidem z potřebných profesí, tedy učitelům, zdravotníkům i vojákům. Právě v Žatci sídlí elitní 4. brigáda rychlého nasazení. V armádě bylo na začátku letošního roku zhruba 24 tisíc profesionálních vojáků. Podle připravované nové koncepce by se do pěti let měl jejich počet zvýšit na více než 37 tisíc. Přilákat by je měly i benefity, jako je náborový příspěvek, dostupná zdravotní péče nebo dětské tábory.
před 9 hhodinami

Obce tlačí vyšší daní vlastníky k péči o chátrající nemovitosti

Některé obce se snaží působit na majitele objektů, které zatěžují společný prostor, zvýšením daně z nemovitostí. Cílem bylo přimět je k lepší péči o zanedbané budovy. S rozdílnými výsledky to zkusili v Kroměříži, ve Znojmě či v Žatci.
před 10 hhodinami

Trať mezi Berounem a Karlštejnem se dočkala modernizace

Na trati mezi Berounem a Karlštejnem skončila modernizace části koridoru z Prahy do Plzně. Práce na zhruba desetikilometrovém úseku trvaly přibližně dva roky a stály bezmála tři miliardy korun. Jezdilo se zde jen po jedné koleji a omezenou rychlostí. Stavbaři kompletně vyměnili železniční spodek i svršek, zmodernizovali nedaleký přejezd i nástupiště na zastávce Srbsko. Nároky se přitom ukázaly vyšší, než se zdálo podle projektu. Většina hlučných prací přitom probíhala v noci, což představovalo zátěž pro místní obyvatele. Navzdory komplikacím se rekonstrukci podařilo dokončit o osm měsíců dřív. Až zde bude v příštím roce uveden do provozu zabezpečovací systém ETCS, dočkají se cestující ve zmodernizovaném úseku rychlosti až kolem 140 kilometrů za hodinu.
před 20 hhodinami
Načítání...