Obchvat Karviné se otevřel řidičům

Řidiči mají k dispozici téměř tříkilometrový obchvat Karviné. Přeložka silnice I/67, která se stavěla tři roky, uleví centru padesátitisícového města, odkud odvede tranzitní dopravu. Informoval o tom šéf Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Radek Mátl. Stavba přišla bez DPH na 899 milionů korun. Ve směru na Český Těšín se obchvat otevřel dopoledne, v opačném směru až po poledni.

Obchvat vede od křižovatky Nádražní ulice s Ostravskou (I/59) kolem jezera s karvinskou loděnicí a městské části Darkov. Na silnici I/67 se napojuje za městem u rekreační zóny, takzvaného Darkovského moře. Součástí jsou protihlukové stěny dohromady o délce téměř kilometr, most a podchod pro pěší. Stavbaři také postavili jednu mimoúrovňovou křižovatku.

„Obchvat tady velmi dobře propojí komunikace, odvede dopravu z centra města. To, že napříč celou republikou, nejenom tady v Moravskoslezském kraji, vedou opravdu přetížené komunikace centry obcí a měst, je bolest, se kterou se snažíme postupně udělat maximum. To, že se teď uleví Karviné, je pro mnoho tisíc obyvatel důležitá dobrá zpráva,“ řekl ministr dopravy Martin Kupka (ODS).

Karvinský primátor Jan Wolf (Socdem) řekl, že otevření obchvatu znamená pro město konec třicetiletého čekání. „Dnes Karvinou projede zhruba deset tisíc automobilů. Dojde k výraznému snížení dopravy v centru města a dojde k výraznému zlepšení kvality života lidí, kteří bydlí v centru města,“ uvedl.

„Věřím tomu, že kamiony budou přijíždět pouze ty, které zásobuji továrny a obchody ve městě. Ale tranzitní doprava, hlavně Bohumín–Třinec, kdy se převážejí suroviny z jednoho místa na druhé, tak tam bude využívaná obchvatem. Tam je největší zátěž z hlediska životního prostředí. To si myslím, že bude mít největší dopad na snížení hluku, snížení prašnosti, emise,“ dodal primátor.

Komplikovaná stavba kvůli dolům

Mátl řekl, že i když jde o stavbu tříkilometrové silnice první třídy, což by z hlediska veřejnosti mohlo být poměrně jednoduché, obchvat Karviné jednoduchou stavbou rozhodně nebyl. Jeho trasa z velké části vede územím, které dříve narušila těžba uhlí, a také zátopovým územím řeky Olše.

Obchvat Karviné
Zdroj: ŘSD

„Trasa je prakticky celá vedena na vysokých násypech a sedání násypů díky výsypkám bylo velmi složité a komplikované,“ popsal ředitel ŘSD. To byl podle něj jeden z důvodů, proč se stavba proti plánům zhruba o půl roku zpozdila. „Museli jsme mít stoprocentní jistotu, že se nám to udrží, že už nám to neklesne a že stavba, jakmile na ni pustíme dopravu, se nám najednou nezačne někde vlnit, že by nám někde poklesla, což by samozřejmě byl obrovský problém,“ dodal.

Menší úseky obchvatu se otevřely už dříve

Zhotovitelem stavby byla společnost Skanska. Už loni v létě se začalo jezdit po první části obchvatu, úseku dlouhém zhruba 300 metrů ze strany od Českého Těšína až po napojení Karviné. V prosinci loňského roku se pak řidičům otevřel přibližně 700 metrů dlouhý úsek na spojnici z Karviné do Stonavy.

Policejní mluvčí Daniela Vlčková uvedla, že zprovoznění obchvatu přinese nesmírné výhody, řidiči ovšem musí počítat s podstatnou změnou v přednosti v jízdě.

„Hlavní komunikace bude vedena z Českého Těšína na nový obchvat. Pro řidiče tato zásadní změna organizace dopravy znamená, že při výjezdu z obce Karviná směrem na Český Těšín budou muset nově dávat přednost vozidlům jedoucím po obchvatu,“ uvedla Vlčková.

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Regiony

U Malacek nedaleko českých hranic se potvrdila kulhavka a slintavka

U Malacek na západě Slovenska, méně než 50 kilometrů od českých hranic, existuje podezření na další ohnisko slintavky a kulhavky, informoval v neděli kolem poledne na síti X ministr zemědělství Marek Výborný (KDU-ČSL). Oznámil zpřísnění opatření na hraničním přechodu Břeclav-Brodské na dálnici D2 u Lanžhota na Břeclavsku, ta se ale dál budou týkat pouze kamionů. Přítomnost nákazy na místě v podvečer následně potvrdil slovenský protějšek Výborného Richard Takáč.
včeraAktualizovánopřed 6 hhodinami

Sprejeři napáchali už druhý rok po sobě škody za sto milionů

Posprejované zdi, zastávky nebo celé vlaky – policisté řeší ročně skoro pět tisíc takových případů. Škody, které sprejeři loni napáchali, se už druhý rok po sobě přiblížily hranici sto milionů korun. Když ale policisté vandaly dopadnou, můžou za malování po zdech strávit ve vězení i rok.
před 7 hhodinami

Sanace území v okolí Hustopečí potrvá podle Hladíka měsíce

Sanace území v okolí Hustopečí nad Bečvou na Přerovsku kvůli šíření toxického benzenu potrvá měsíce. Na jejím přesném postupu se však odborníci dosud plně neshodli, protože jde o bezprecedentní událost. V Otázkách Václava Moravce to řekl ministr životního prostředí Petr Hladík (KUD-ČSL). Podle něj bude pro obnovení dopravy zapotřebí přesunout část železniční tratě v okolí.
před 12 hhodinami

Turistický klub značí dvě nové stezky a upravuje rizikové trasy

Klub českých turistů (KČT) letos otevře dvě nové turistické trasy, obě v Jihomoravském kraji. Plánuje také nové varianty stávajících stezek, které jsou v místě přecházení frekventovaných silnic nebezpečné. V dubnu pak klub začíná s pravidelnou tříměsíční obnovou značení na třetině turistických tras.
před 17 hhodinami

Majitelé studní by si měli nechat po zimě zkontrolovat vodu

Kvalita vody v dálkových rozvodech je sledovaná nepřetržitě. Lidé, kteří mají studny, si ji ale musí kontrolovat sami. Rozbor by si měli nechat udělat aspoň jednou ročně, teď na jaře je na to ideální čas. Základní rozbory jsou dva, a to krácený a úplný. Který je potřeba udělat, určují laboranti hlavně podle toho, kde se studna nachází. Víc látek sledují třeba v okolí hnojených polí nebo silnic s hustou dopravou. Cena rozboru se většinou pohybuje kolem dvou tisíc korun.
před 20 hhodinami

Půl roku do voleb. Totožnost voličů půjde ověřit elektronicky

Do sněmovních voleb zbývá půl roku. Úřady se na hlasování už připravují. Nově bude možné volit z ciziny korespondenčně nebo se prokázat elektronickým dokladem.
před 21 hhodinami

Zóna ČT24: Chrudimští výsadkáři jsou elita, ale museli slevit v požadavcích na nové kolegy

Elitní chrudimský výsadkový pluk si stěžuje na nedostatek zájemců o službu v jeho řadách. Musel proto kvůli tomu slevit při výběrovém řízení. Zkrátil ho, zmírnil některé požadavky. Budoucí kolegy a spolubojovníky navíc pluk hledá například na středních školách v regionu. Snaží se také být vidět na veřejnosti. Spolupracuje i s městem Chrudim. Tématu se věnoval pořad Zóna ČT24.
29. 3. 2025

Skryté nebezpečí v polích. Skruže jsou pro zvířata pastí

Odkryté meliorační jímky na polích a loukách jsou nebezpečí pro zvířata i lidi. Myslivci a hasiči v posledních týdnech zachraňovali ze skruží několik srnek, ale také bobry nebo jezevce. Využívají k tomu klasické nastavovací žebříky, zvířata mívají při manipulaci zakryté oči tkaninou nebo dekou. Každá jímka by měla být přitom zavřená. Zodpovědnost za to mají majitelé pozemků.
29. 3. 2025
Načítání...