Vedení Karlovarského kraje usiluje o propojení německé dálnice s českou D6. Německé ministerstvo dopravy ale rozšíření své strany dálnice neplánuje, protože komunikace není dostatečně vytížená. Stejný názor zastává i Ředitelství silnici a dálnic. To nyní přišlo s kompromisní variantou – postavit dálnici pouze k mostu přes přehradu Skalka, odkud je to k německým hranicím už jen kilometr a půl.
Dálnice D6 by mohla vést k mostu přes přehradu Skalka
Dálnice D6 končí kousek za Chebem. Dál do Německa už řidiči musí po běžné silnici, než se dostanou na tamní dálnici A 93. K hranicím vede úsek dlouhý osm a půl kilometru. O to, aby se na místě vybudovala čtyřproudová dálnice, usiluje Karlovarský kraj už několik let.
„Dává to smysl. Navíc si myslím, že se tím vyvine i tlak na německou stranu, aby konečně připojila tuto část České republiky na dálniční sít německou,“ míní radní karlovarského kraje pro oblast dopravy Jan Bureš (ODS).
Jenže to v Německu neplánují. Stavbu z české strany by tak podle Ředitelství silnici a dálnic nebylo kam napojit. „Stávající čtyřproudový úsek u Schirndingu již nelze z důvodu nízké intenzity provozu dále dobudovat. Na dalším úseku do Marktredwitzu silniční stavební úřad prověřuje doplnění dalších jízdních pruhů pomocí dopravní trasy 2 plus 1,“ sdělil bavorský resort pro bydlení, stavbu a dopravu.
„Intenzita dopravy opravdu není dostatečná na to, aby dostavba dálnice až k hranici byla ekonomicky efektivní,“ souhlasil tiskový mluvčí českého ministerstva dopravy Filip Medelský.
K přehradě
Ředitelství silnic a dálnic zvažuje ještě jednu variantu. Dálnice o čtyřech pruzích by nevedla až do Německa, ale skončila by u mostu přes přehradu Skalka. „Toto řešení je vztaženo i k tomu, že německá strana v současné době nepočítá s žádným rozšířením,“ řekl ředitel správy Ředitelství silnic a dálnic Karlovy Vary Lukáš Hnízdil.
Mezi českou dálnicí a hranicemi by tak zůstal jen kilometr a půl dlouhý úsek. Podle vedení Karlovarského kraje by ale propojení dálnic uvítali i starostové některých německých měst. Například Hohenberg leží jen kousek od německé dálnice. Lepší napojení pro cestu do Česka by tak mohli využívat i jeho obyvatelé.
„Je rozhodně lepší, když se staví dálniční úseky, aby byly na sebe navzájem napojené, protože jakékoliv přerušení jednak může mít vliv na plynulost dopravy a jednak na bezpečnost provozu,“ řekl krajský koordinátor BESIP Lukáš Hutta.
Ministerstvo dopravy ale za klíčové považuje spojit dálnici D6 s Prahou. To by mělo být hotové v roce 2028.