TÉMA

Správa železnice

Výluka skončila, vlaky jezdí po novém mostě z Pardubic do Hradce i Chrudimi

Skončila komplikovaná železniční výluka v Pardubicích. I když byl mimo provoz jen krátký úsek mezi dvěma nádražími ve městě, nemohly jezdit vlaky z hlavního nádraží směrem na Hradec Králové ani na Chrudim. Při výluce vznikl nový železniční most přes Labe. Ten je dvoukolejný, ale zatím vlaky mohou využívat jen jednu kolej, druhé chybí napojení do kolejiště hlavního nádraží. Samotná trať Pardubice – Hradec Králové je však nyní dvoukolejná téměř již v celé délce, zbývá poslední úsek mezi Hradcem a Opatovicemi nad Labem.
20. 12. 2023|
Doporučujeme

Křižík přivedl elektřinu na českou železnici před 120 lety. Od té doby se podařilo elektrizovat třetinu tratí

Elektricky se jezdí na železnici v českých zemích již 120 let. První elektrickou trať si „vydupal“ František Křižík v době, kdy s něčím takovým nebyly ve světě takřka žádné zkušenosti. Brzký start ale nakonec příliš nepomohl. Čtvrt století poté odstartoval projekt, z nějž měla vzejít elektrizace hlavních tratí v Československu, ale nakonec nevzešla. Došlo na ni až půl století poté, co přivezl elektrický vůz první cestující z Tábora do Bechyně a i pak provázely elektrifikační úsilí další potíže. Dodnes nejsou plně elektrizované všechny rychlíkové tratě a Správa železnic to plánuje změnit v horizontu další dekády.
21. 6. 2023|

Vršovice a Hostivař v Praze spojuje nová železnice. První cestující ji vyzkouší o víkendu

O víkendu se svezou první cestující po železnici, která zatím nemá v Česku obdoby. Čtyřkolejná trať mezi pražskými Vršovicemi a Hostivaří má zvýšit kapacitu a také zrychlit cestování z metropole na jih. Stála pět miliard korun, 80 procent zaplatily evropské fondy.
11. 12. 2020|

Zastupitelé Prahy 6 se shodli na jižní variantě trasy Dejvice–Veleslavín. Stavba by mohla začít roku 2025

Zastupitelstvo městské části Praha 6 v pátek na svém zasedání podpořilo jižní variantu trasy železnice od stanice Praha-Dejvice do stanice Praha-Veleslavín. Železnice má spojit Prahu s Kladnem a s Letištěm Václava Havla. Podporovaná varianta počítá s vedením vlaků z Veleslavína tunelem pod střešovickým masivem až do Dejvic, tedy jižně od stávají železniční trati.
27. 11. 2020|