TÉMA

Rychlostní silnice

První česká dálnice se blíží k rakouským hranicím, začala stavba D3 od Nažidel k Dolnímu Dvořišti

Začala stavba příhraničního úseku dálnice D3, který zejména zjednoduší cestování do Rakouska. Částečně využije trasu nynějšího silničního obchvatu Dolního Dvořiště. Práce na něm by měly skončit v roce 2026, několik měsíců po něm by měl být hotový také navazující úsek, který odvede dopravu ze „silnice smrti“ u jihočeské obce Nažidla. Jeho stavbu chce Ředitelství silnic a dálnic rovněž zahájit ještě letos.
9. 1. 2024Aktualizováno9. 1. 2024, 19:02|

Polská rychlostní silnice už ústí na hranicích u Královce. V Česku zatím navazuje pole

Polští silničáři otevřeli příhraniční úsek rychlostní silnice S3 mezi Kamiennou Górou a Lubawkou. Je zatím zcela izolovaný. Na severu mu zatím chybí napojení na zbytek S3, která vede až do Štětína, na jihu pak není ani česká dálnice D11, která má v budoucnu navázat. V Česku je ale navíc rozkopaná i silnice I/16 od pohraničního Královce do Trutnova, na kterou by auta měla sjíždět, dokud nebude česká dálnice hotová.
29. 9. 2023|

Poláci dokončují rychlostní silnici k českým hranicím. V tuzemsku se vykupují pozemky a řeší povolení

Polská rychlostní silnice S3 dorazila k hranicím s Českem u Lubawky. Nejnovější část dálnice D11 v Česku končí u Jaroměře a k polské hranici v Královci jí chybí přes čtyřicet kilometrů. Zatímco Poláci budou mít hotovo do dvou let, v Česku se na dokončení tahu, který propojí tuzemsko s Baltským mořem, bude čekat až do roku 2027.
8. 11. 2021|

Největší dopravní stavba na Plzeňsku nabírá zpoždění. Obchvat Horní Lukavice se posouvá na rok 2024

Jaro 2024 místo podzimu 2022. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) posunulo termín dokončení dlouho očekávaného obchvatu obce Horní Lukavice na Plzeňsku. Důvodem je problémové složení geologického podloží na 700 metrech budoucího osmikilometrového úseku. Obcí i za současného nouzového stavu projede až 10 tisíc aut denně.
23. 4. 2020|
Doporučujeme

Proč to šlo a proč to nejde? Nejvíc kilometrů dálnic vzniklo v 70. a nultých letech, jinak se v Česku paběrkovalo

Dálnice se u nás v různých dekádách stavěly i nestavěly, stavěly více či méně, někdy vůbec a nakonec se všichni vymlouvali na všechny, když vysvětlovali, proč se slibuje, že se bude stavět a nestavělo se. Cimrmanovské střídání fáze očekávání s fází zklamání je u výstavby dálnic v Československu a Česku příznačné a revoluce na něm vlastně nic nezměnila. I když důvody, proč to nejde, byly za socialismu a za kapitalismu trochu jiné.
25. 11. 2019Aktualizováno30. 11. 2019, 12:09|