TÉMA

Federace strojvůdců

Strojvedoucí RegioJetu si uvědomil chybu a zastavil, uvedla inspekce

Před tragickou srážkou dvou vlaků minulý týden v Pardubicích si strojvedoucí rychlíku RegioJet uvědomil, že projel návěst, a stihl zastavit. Strojvedoucí protijedoucího nákladního vlaku však včas zabrzdit nemohl, nic ho nevarovalo, uvedl generálního inspektor Drážní inspekce Jan Kučera. Při nehodě zemřely čtyři ženy, dalších sedmadvacet lidí rozvezly sanitky do nemocnic.
12. 6. 2024|

Vlaky jezdí po tragické nehodě v Pardubicích bez omezení

Na trati v Pardubicích, kde se ve středu pozdě večer srazil rychlík s nákladním vlakem, se po více než 40 hodinách začalo odpoledne jezdit bez omezení. Novinářům to oznámil mluvčí hasičů Správy železnic Martin Kavka. Zbytek vraku osobního vagonu, který dosud po nehodě na trati zůstával, je posunutý stranou a bude se odklízet v pondělí, dodal. Plně se tak uvolnila cesta pro vlaky na hlavní koridorové trati mezi Prahou a Moravou.
7. 6. 2024Aktualizováno7. 6. 2024|

Inspekce bude zjišťovat, proč vlaky v Poříčanech nebo Libni často projíždějí návěst stůj

Drážní inspekce se zaměří na místa, kde vlaky opakovaně projíždějí návěst stůj. Ročně se v Česku stává ke dvěma stům takových případů, v průměru tedy asi jeden za dva dny a někdy není daleko k neštěstí – jako v úterý, kdy zastavily dva motorové vozy na Písecku padesát metrů od sebe. Podle inspektorů k chybám někdy přispívá i umístění návěstidel, kdy není dobře patrné, ke které patří koleji.
30. 3. 2023|

Drážní provoz u Domažlic řídí na dálku dispečer, zabezpečení tratí je mnohaleté téma

Provoz na trati u obce Milavče, kde se ve středu srazily dva vlaky, řídí na dálku dispečer, trať je vybavená návěstidly a reléovým zabezpečovacím zařízením. Nejvyšším zabezpečovacím zařízením na tuzemských tratích je systém ETCS, který automaticky zastaví vlak na dálku, na uvedené trati však není.
4. 8. 2021Aktualizováno4. 8. 2021|