TÉMA

DB

Bulharské volby vyhrál středopravicový blok expremiéra Borisova

Předčasné parlamentní volby v Bulharsku vyhrál blok vedený středopravicovou stranou Občané za evropský rozvoj Bulharska (GERB) bývalého premiéra Bojka Borisova. V koalici se Svazem demokratických sil (SDS) získala 26,5 procenta hlasů. Těsně druhá skončila s 24,5 procenta hlasů reformní koalice Pokračujeme ve změně (PP) a Demokratické Bulharsko (DB), které vede expremiér Kiril Petkov.
3. 4. 2023|

Dráhy reagují na problém s přebíráním vlaků, soupravy do Německa zkontroluje zvláštní technik

Vlaky Českých drah směřující do Německa bude před překročením hranic při sporech o technický stav vozů kontrolovat zvláštní technik. Měl by posoudit, zda vlak může pokračovat v cestě. Dráhy pro tyto případy požádaly o spolupráci německého dopravce Deutsche Bahn (DB). Německé vlakové čety v minulých týdnech odmítaly kvůli nevyhovujícímu stavu převzít vlaky ČD, naposledy v neděli. Český dopravce s některými pochybeními nesouhlasí. O novém postupu v pondělí informovaly České dráhy. Na kauzu jako první upozornila Česká televize.
29. 8. 2022|

Česká západní dráha je tratí snů o Západu, pohádek, ale i nenaplněných vizí. Z Plzně do Prahy jezdí vlaky 160 let

Velká sláva byla v Praze 14. července 1862. Vlastně to nebylo přímo v Praze, ale na jejím předměstí Smíchově. Nebylo to poprvé, kdy přijel do Prahy (nebo těsně k ní) parní vlak, ale stále to byla novinka. Česká západní dráha, která na Smíchově nově končila, vedla z Plzně a zároveň nabízela spojení do Bavorska. Západní dráha je i přes mnoho proměn dodnes jednou z nejkrásnějších tratí – od údolí Berounky po svahy Českého lesa – a před rokem 1989 to byla pro mnohé také vysněná trať. „Její“ expresy do Paříže a do Mnichova byly jedněmi z mála vlaků na Západ.
14. 7. 2022|

První vysokorychlostní trať v Evropě se otevřela před 45 lety. Dnes jsou jich desítky, téměř všechny na bývalém Západě

Vysokorychlostní železnice v Evropě slaví „půlkulaté“ výročí. První úsek trati pro rychlost nad 230 kilometrů za hodinu byl zprovozněn před 45 lety v Itálii. Za tu dlouhou dobu se síť rychlodrah rozrostla na tisíce kilometrů, rozsáhlé funkční vysokorychlostní sítě mají kromě Itálie také Francie, Španělsko a Německo. Další země mají jednotlivé tratě – ale zatím jsou to jen státy někdejšího Západu. Na východ od bývalé železné opony se jezdí přes 230 kilometrů za hodinu jedině v Rusku. Česko po desítkách let diskusí a přešlapování zahájilo faktickou přípravu stavby rychlodrah v minulém desetiletí.
24. 2. 2022|

Strojvedoucí nákladní dopravy německých drah vstoupili do stávky, hrozí výpadky zásobování

Německou železnici potřetí za posledních třicet dní ochromila stávka části zaměstnanců německých drah Deutsche Bahn (DB) za vyšší mzdy. Strojvedoucí nákladní dopravy zahájili protest v 17:00. Od čtvrtka se ke stávce, která skončí příští týden v úterý nad ránem, přidají i jejich kolegové z osobní dopravy. Železniční společnost DB krátce po zahájení protestu oznámila, že odborům předložila vylepšenou nabídku včetně požadovaného bonusu a kratší doby nové platnosti kolektivní smlouvy.
1. 9. 2021Aktualizováno1. 9. 2021, 18:34|