V Ostravě je už čtvrtý úsek, po kterém mohou tramvaje jezdit osmdesátkou

Dopravní podnik Ostrava (DPO) obnovil provoz na zmodernizované tramvajové trati v nejlidnatějším obvodu Jih. Renovace mezi zastávkami Josefa Kotase a Václava Jiříkovského stála více než 85 milionů korun. Jde už o čtvrtý úsek v krajském městě, kde tramvaje jako jediné v Česku mohou jezdit rychlostí až 80 kilometrů za hodinu, řekl generální ředitel a předseda představenstva DPO Daniel Morys.

Upravená trať podle Moryse umožní větší komfort cestujících a zároveň bude i tišší. Podél trati totiž přibyly nízké protihlukové stěny, které budou na jaře ještě osázeny směsí rostlin.

„Jsme rádi, že po úspěšné letní modernizaci v Opavské ulici v Ostravě-Porubě nabízíme modernizovanou trať i obyvatelům Jihu. Jde o další úsek, na kterém můžeme zvýšit rychlost tramvají, ale zároveň o první úsek v blízkosti obydlené části města. Proto trať doplňujeme i o nízkou protihlukovou stěnu s vegetací,“ uvedl ředitel.

Vyšší rychlostí tramvaje v Ostravě mohou jezdit kromě této trati také v úseku mezi zastávkami Nová Ves Vodárna – Svinovské mosty, Důl Zárubek – Hranečník a Kolonie Jeremenko – Dolní Vítkovice.

Trať v obvodu Ostrava-Jih se začala upravovat na podzim a lidé tak po dobu modernizace museli využívat náhradní autobusovou dopravu. Výluka skončila v den, když začal platit nový tarif DPO i úprava některých tras a jízdních řádů. Práce hradil dopravní podnik z vlastních zdrojů a částečně z evropských dotací.

„Zelená trať“

„Současně byla na podzim zahájena i investice města do ozelenění kolejí v úseku od zastávky ÚMOb Jih po křížení s ulicí Provaznickou. Trať byla za běžného provozu pokryta rozchodníky, podobně jako to obyvatelé Jihu znají například z ulice Dr. Martínka. Věříme, že tyto změny obyvatelé i cestující ocení,“ uvedl náměstek primátora pro dopravu Jan Dohnal (ODS).

V příštím roce se podle Moryse dopravní podnik zaměří například na úpravu trati v Nádražní ulici v centru města, o rok později pak v ulici 28. října.